۰ نفر

آمریکا ۵۰۰هزار کارمند هندی را اخراج می‌کند

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۱۷
کد خبر: 242146
آمریکا ۵۰۰هزار کارمند هندی را اخراج می‌کند

آمریکا قصد دارد بیش از 500 هزار کارمند هندی را که در ایالت های مختلف این کشور در بخش فناوری مشغول به کار هستند به کشور زادگاهشان بازگرداند.

به نقل از روزنامه تایمزآوایندیا در روز چهارشنبه، در صورتی که تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای عدم تمدید ویزای کارگران ماهر تصویب و اجرایی شود بیش از 500 هزار هندی که به عنوان کارگران ماهر در این کشور کار و زندگی می کنند باید به وطن خود بازگردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران ، ترامپ به وزارت کشور آمریکا دستور داده است قوانین جدیدی معرفی کند که تمدید ویزای اقامت کارگران ماهری را که در انتظار دریافت گرین کارت هستند محدود کند.

این تصمیم ترامپ در راستای قول وی برای انجام طرح 'جنس آمریکایی بخرید، کارگر آمریکایی استخدام کنید' که در طول مبارزات انتخاباتی خود مطرح کرده بود اتخاذ شده است.

بر اساس قوانین جاری آمریکا، هر کارگر ماهری می تواند حداکثر به مدت شش سال با ویزای موقت در این کشور کار و زندگی کند تا اقامت دائم به دست آورد. اما اکنون به دلیل موج عظیم کارگران ماهری که از کشورهای مختلف جهان بخصوص هند و چین به سوی آمریکا سرازیر شده اند بیشتر آنها مجبورند بین ده تا دوازده سال انتظار بکشند تا گرین کارتشان صادر شود.

ترامپ پیشنهاد کرده است که هر کارگر ماهر مهاجری بتواند تنها دو بار و هر بار به مدت سه سال از امکان دریافت ویزا برخوردار شود و پس از این مدت حتی اگر برای دریافت گرین کارت اقامت ثبت نام کرده باشد ، باید آمریکا را ترک و در کشور خود به انتظار صدور آن بنشیند.

در صورت عملی شدن تصمیم ترامپ، تعداد بسیار زیادی از اتباع هندی که در آمریکا در مشاغل مختلف و بخصوص فناوری اطلاعات کار می کنند باید کار خود را رها کنند.

هندی ها در بخش آی تی آمریکا حضور چشمگیری دارند به طوریکه روسای اجرایی مایکروسافت و گوگل هر دو اهل هند هستند.