۰ نفر

رژیم صهیونیستی رای یک کشور کوچک را خرید

۸ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۳۶
کد خبر: 241014
رژیم صهیونیستی رای یک کشور کوچک را خرید

رژیم صهیونیستی دو هفته پیش از نشست ۳۰ آذرماه سازمان ملل درباره قدس و برای جلب نظر کشور کوچک «ناورو» (واقع در اقیانوس آرام) در همراهی با این رژیم، یک سیستم تصفیه فاضلاب به ارزش ۷۲ هزار دلار خریداری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه «لقدس العربی» به نقل از «یدیعوت آحارانوت»، وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی با خرید این دستگاه تصفیه فاضلاب موافقت کرد.

روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با شرکتی که دستگاه تصفیه را راه اندازی کند، همکاری می نماید. هزینه این معامله، شامل هزینه های جانبی از جمله پرواز گروه های متخصص و اقامت گروه نصاب هم شود.

جزیره کوچک ناورو که تنها 21 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن 11 هزار و 359 تن است، روابط خوبی با رژیم صهیونیستی دارد.

این کشور از جمله 9 کشوری بود که به همراه رژیم صهیونیستی و آمریکا به قطعنامه 30آذر سازمان ملل متحد در محکومیت اقدام اخیر ترامپ در اعلام قدس به عنوان بیت المقدس، رای منفی داد.

این قطعنامه که ضمانت اجرایی ندارد، با 128 رای موافق، 9 رای مخالف و 35 رای ممتنع تصویب شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه (27 آذرماه 96) نیز قطعنامه پیشنهادی مصر را در مخالفت با تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس به رای گذاشت.

این قطعنامه با وجود رای مثبت 14 کشور از مجموع 15 عضو شورای امنیت، با وتوی آمریکا روبه رو شد و به تصویب نرسید.

سرزمین های اشغالی از 15 آذرماه که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، صحنه درگیری میان فلسطینی های معترض و ارتش رژیم صهیونیستی است.

تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین می دانند.