۰ نفر

واتیکان نگران جان "پاپ" شد

۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۱
کد خبر: 214697
واتیکان نگران جان "پاپ" شد

نخست وزیر واتیکان روز شنبه از تهدیدات گروه تروریستی داعش علیه پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش 'اسکانیوز'، کاردینال 'پیترو پارولین' نخست وزیر واتیکان در حاشیه سی و هشتمین نشست دوستی میان ملت ها در شهر 'ریمینی' که امروز پایان می یاید، گفت: تهدیدات علیه پاپ فرانسیس از سوی افراط گرایان فیلیپینی نزدیک به داعش، باعث نگرانی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، با اینکه تهدیدات داعش علیه واتیکان بسیار جدی گرفته شده و از مدت ها قبل تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است، اما نخست وزیر واتیکان اظهار داشت که 'تدابیر امنیتی اضافی اتخاذ نمی شود و در همان سطح امنیتی قبلی تداوم خواهد داشت.'

'کریستوف گراف' فرمانده گارد سوئیسی پاپ فرانسیس روز جمعه در پی تهدید جدید گروه تکفیری داعش علیه ایتالیا و پاپ فرانسیس، با اشاره به اینکه حمله تروریستی در رم نزدیک است، اعلام کرد: گارد حفاظتی پاپ آمادگی مقابله با هر نوع تهدید، حتی تروریستی را دارد.

تارنمای آمریکایی نظارت بر افراط گرایی و بنیادگرایی مذهبی در اینترنت 'site' به ریاست 'ریتا کاتز' اخیرا اعلام کرد که داعش از طریق یک کانال تلگرام نزدیک به دولت خودخوانده داعش در حال تشویق عوامل خود برای حمله به ایتالیا و واتیکان حتی با استفاده از خودرو است. در پیام داعش که در آن به زبان ایتالیایی نوشته شده است: 'باید با آنها مبارزه کنی'، تصویر مردی دیده می شود که چاقویی پشت خود پنهان کرده و در پس زمینه آن نیز شهری دیده می شود.

در پی فاجعه اخیر تروریستی در بارسلون اسپانیا که منجر به کشته شدن 14 تن شد، ایتالیا به عنوان هدف بعدی داعش معرفی شد و تدابیر امنیتی در این کشور تشدید شده ونیروهای امنیتی شهرهای بزرگ از جمله میلان و رم به حالت آماده باش کامل درآمده اند. تشکیلات امنیتی در این شهرها بیش از پیش برای جلوگیری از حملات تروریستی با خودرو و کامیون تقویت شده تاجایی که موانع بتونی جهت محافظت از خیابان ها و میدان های پرتردد، نصب شده اند.