۰ نفر

عملیات‌ نظامی آمریکا در سوریه بدون تایید کنگره آمریکا بود

۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۵۰
کد خبر: 186300
عملیات‌ نظامی آمریکا در سوریه بدون تایید کنگره آمریکا بود

شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا روز پنجشنبه درباره احتمال حمله نظامی به سوریه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند که هر اقدامی در این باره نیازمند تایید کنگره است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، «بن کاردین» سناتور ایالت مریلند و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این خصوص به خبرنگاران گفت: اگر تصمیم به اقدام نظامی در سوریه گرفته شود، ترامپ باید به سراغ کنگره بیاید. در حال حاضر هیچ مجوزی برای حمله به دولت اسد وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت نیز اظهار داشت: بمباران جنگ داخلی سوریه در سال 2013 ایده بدی بود اما این ایده در 2017 حتی بدتر است. این شاید باعث شود که برخی آمریکایی ها احساس بهتری داشته باشند، ولی در عمل به نابسامانی ها دامن می‌زند و نه تنها تعداد کشته ها را کاهش نمی دهد بلکه آن را افزایش خواهد داد.

«جکی اسپیر» عضو دموکرات کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هم در این خصوص تاکید کرد: اگر قرار باشد نیروی زمینی به سوریه بفرستیم، ابتدا باید مجوز این کار صادر شود.

وی ادامه داد: این موضوعی است که ابتدا باید در کمیته خدمات مسلح و سپس در صحن علنی مطرح و بررسی شود.

رسانه های غربی پنجشنبه شب مدعی رایزنی مقام های کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا برای تدارک حمله نظامی به سوریه به بهانه حادثه شیمیایی روز سه شنبه در استان ادلب شدند.

پیش از این «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم در حادثه مشابهی در سال 2013آمادگی خود را برای حمله نظامی به سوریه اعلام کرده و از کنگره درخواست مجوز کرده بود.

به دنبال اظهارات اوباما در آن زمان «هری رید» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا طرحی را برای اعطای مجوز یک حمله نظامی 60 روزه به ثبت رساند. چندی بعد اما توافقی برای خارج کردن تسلیحات شیمیایی دولت سوریه حاصل شد و طرح حمله از دستور کار سنا کنار رفت.