۰ نفر

روزنامه‌های آمریکا: پوتین شخصا فرمان نفود سایبری را داده بود

۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵
کد خبر: 169126
روزنامه‌های آمریکا: پوتین شخصا فرمان نفود سایبری را داده بود

در پی انتشار گزارش های محرمانه دستگاه های اطلاعاتی آمریکا درباره نفوذ سایبری روسیه به سیستم انتخاباتی این کشور و هک ای میل های ستاد انتخاباتی هیلاری این موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه های آمریکا داشته است.

عمده روزنامه ها و وب سایت های خبری آمریکا روز شنبه تیترهای اول خود را به این موضوع اختصاص داده و انگشت اتهام را به سمت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نشانه رفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، روزنامه یو‌اس‌ای تودی، پرتیراژ ترین روزنامه سراسری آمریکا تیتر زده است که دخالت سایبری در انتخابات آمریکا به دستور پوتین بوده است

این روزنامه نوشته است:  آمریکا گزارشی را درباره حمله سایبری روسیه منتشر کرد که از حالت محرمانه خارج شده و در آن آمده است پوتین دستور کمپینی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات (آمریکا) را صادر کرده بود.

در همین حال منابع خبری دیگر در سراسر دنیا نیز به این موضوع توجه ویژه ای کرده اند از جمله خبرگزاری فرانسه چندین گزارش و تحلیل در خصوص گزارش منتشر شده توسط دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نفوذ سایبری روسیه به انتخابات امریکا منتشر کرده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است دستگاه های اطلاعاتی آمریکا معتقدند روسیه در تلاش برای تضعیف کلینتون بوده و یک موضوع شخصی با او داشته است.

براساس گزارش دستگاه های اطلاعاتی آمریکا آمده است: هدف از عملیات سایبری روسیه ، تلاش­ برای تضعیف هیلاری کلینتون نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز در مصاحبه ای که صبح امروز منتشر شد با محکوم کردن این اقدام روسیه گفت باراک اوباما  گفتگوی مستقیمی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره این موضوع داشت و به روشنی گفت که می داند چه اتفاقی در حال روی دادن است و آنها باید آن را متوقف کنند.