۰ نفر

هدیه جالب نروژ به فنلاند

۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 139126
هدیه جالب نروژ به فنلاند

در حالی که فنلاند سال آینده میلادی صدمین سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد، دولت نروژ در حال بررسی اهدای یک هدیه جالب به این کشور همسایه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، روزنامه گاردین بریتانیا از «ارنا سولبرگ»، نخست‌وزیر نروژ نقل کرد که دولت این کشور هم‌اکنون در حال بررسی ایده تغییر مرزهای خود با فنلاند از طریق اهدای یک کوه به این کشور همسایه است که سال آینده میلادی صدمین سالگرد استقلال خود را جشن خواهد گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، نخست‌وزیر نروژ در این‌باره اعلام کرد که با وجود برخی اشکالات مانع از تصمیم‌گیری نهایی، در تلاش هستند تا هرگونه مشکلی در این زمینه را حل و فصل کنند.

به نظر می‌رسد که منظور از این هدیه رشته کوه «هالتی» باشد که مرز میان دو کشور از آن عبور می‌کند و هرچند که بیشتر بخش‌های این رشته کوه جزو خاک فنلاند است، با این حال بلندترین قله آن با ارتفاع هزار و ۳۶۵ متر متعلق به نروژ است.

در همین حال، شبکه تلویزیونی «ان آر کی» نروژ گزارش داد که ایده مذکور در اهدای قله کوه به فنلاند از طریق تغییر مرز میان دو کشور به مسافت ۴۰ متر به سوی خاک نروژ خلاصه می‌شود که در نتیجه آن نیز این کشور نزدیک به ۰.۰۱۵ کیلومتر مربع از مساحت خود را از دست خواهد داد.

این در حالی است که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی دولت نروژ و عملی شدن این مسأله، قله کوه اهدایی این کشور به کشور همسایه، به بلندترین قله فنلاند تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که شبکه‌های اجتماعی در سال گذشته میلادی شاهد تشکیل یک جمعیت برای بررسی این مسأله بوده و در نتیجه آن مشخص شد که طرح مذکور میان ساکنان فنلاند و نروژ از محبوبیت زیادی برخوردار است.