۰ نفر

تکنیک‌های برتر برای جدی بودن

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۷
کد خبر: 360501
تکنیک‌های برتر برای جدی بودن

برخی آدم ها خیلی جدّی به نظر می رسند در عوض بعضی های دیگر اصلاً جدّی نیستند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، معمولاً در در برابر جدّی بودن از شوخ و شاد بودن استفاده میشود در حالی که این حقیقت ندارد یعنی اشخاص شوخ طبع زیادی می شناسیم که در عین شوخ و شاد بودن آدم های بسیار جدّی و مسوولیت پذیری هستند!

و درست بر عکس اشخاص زیادی هستند که به رغم اینکه اصلاً روحیه شاد و شوخی ندارند در موقع لزوم جدیت خوبی هم ندارند!

پس مشخص میشود که جدّی بودن یک خصوصیت فوق العاده لازم است که احتمالا اکتسابی هم است و باید با تمرین کردن آن را بدست‌ آورد سفارش می کنیم برای اینکه سایرین به شما احترام بگذارند و عقیده ها و ایده هایتان را بپذیرند، نخست از همه اطمینان حاصل کنید که اطرافیانتان شما را جدّی تلقی میکنند و مشخص است که جدّی بودن نیازمند سعی بسیار و صداقت و راستی است.

چطور جدی باشیم؟

واضح و روشن است که شما می خواهید شکل و فرم بگیرید. برای موفقیت در هر حوزه، نیاز احساس میشود که بطور جدّی مورد توجه قرار گیرد و جذب این عادت ها بهترین راه برای رسیدن به آن است.

حضور اول وقت داشته باشید

نیازی نیست یک ساعت قبل از جلسه حاضر شوید. ولی چند دقیقه زود تر در محل ملاقات باشید. چه بسا درصورتی که شرکت شما خط مشی بسیار سهل گیری داشته باشد، زمانی که به جزئیات توجه می شود رئیستان قطعاً متوجه خواهد شد که دیرتر سرکار می آیید. اجازه ندهید یک اشتباه ساده مثل یک تأخیر کوچک شهرت تان را به خطر بیندازید.

همه چیز را بدون چون و چرا قبول نکنید

اشخاص بله قربان گو خیلی زود صورت واقعیشان مشخص میشود ، آن چه از این کار قسمت شما میشود کوتاه مدت، ناپایدار و پوچ است.

مطمئن باشید

در حالی که بعضی اشخاص امکان دارد بطور طبیعی مطمئن باشند، بسیاری از اشخاص در این امر مشکل دارند. بیاد داشته باشید که اعتماد بنفس یک شبه به دست نمیاید و باید این مهارت را تمرین کنید. درصورتی که بطور طبیعی شخصی با اعتماد به نفس نیستید، امکان دارد زمان زیادی برای پیشرفت احتیاج داشته باشید، ولی مضطرب نباشید با کمی تمرین شما موفق می شوید.

سکوت کنید

سکوت کنید تا زمانی که چیز خوبی برای گفتن داشته باشید. درصورتی که شما چیزی را بگویید که نامطلوب و نابه‌خردانه و نامناسب باشد قطعاً روی دیدی که اشخاص به شما دارند تأثیر خواهد گذاشت. تلاش کنید در اکثر موارد آرام باشید مگر این که چیزی با ارزش برای گفتن داشته باشید. حتی درصورتی که نکته ی مهم و ارزشمندی را هم برای گفتن دارید، مسلماً توجه کنید که جمله بندی درستی داشته باشید. اینکار سبب خواهد شد که هر کلمه ای که از دهان شما بیرون میاید با ارزش باشد، که به نوبه خود سبب میشود مردم شما را جدّی تر بگیرند.

در لباس پوشیدن هم به خوب پوشیدن توجه داشته باشید

زیرا معمولاً اشخاص تا حد زیادی از روی ظاهر در مورد سایرین قضاوت میکنند ، کیفیت لباس های شما نقش اساسی در قضاوت سایرین خواهد داشت، از نحوه لباس پوشیدن محل کار یا همان لباس فرم پیروی کنید و آن را به شایسته ترین نوع یعنی تمیز و منظم بپوشید!

برای رسیدن به هدفتان جدی باشید و اصلاً آن را اسان نگیرید

خیلی جالب است برخی از ادم ها به خودشان یک قولهای مسخره ای می دهند که حقیقتا جای افسوس دارد. مثل:من تا روزی که زنده باشم با فلان فرد حرف نخواهم زد! شما درصورتی که اینطور به خودتان و قولتان پا برجا هستید پس بیایید از این قولها برای پیروز شدن به خودتان دهید. قولهای ما خلاصه شده اند برای کینه توزی و تلافی کردن. بیایید قول دهید که به ثروت خواهید رسید و به سایرین هم کمک خواهید کرد. برای هدفتان جدّی باشید و بگویید که تنها مرگ باید مرا از هدفم دور کند.

فروتنی و تواضع داشتن 

این مساله یکی از مهمترین چیز هایی است که هر شخصی باید در زندگی خود رعایت کند. اگر موفق میشوید و به شهرت و ثروت می رسید. تواضع یکی از خصوصیت های مهم در محل کار است که برای ایجاد احترام متقابل ضروری می باشد.

تلاش کنید زندگی خصوصی تان را پوشیده نگه دارید

در طول روز احتمالا با اشخاص زیادی برخورد داشته باشید. ولی این دلیلی نمی شود که بنشینید تمام جریانات زندگی تان را برای تک تک شان تعریف کنید و مسلما قادر نخواهید بود تصویری جدّی از خودتان در ذهن آنها ایجاد کنید تا میتوانید بکوشید در باره مباحث زیر با کسی گفت و گو نکنید:مذهب، سیاست، مشکلات در روابط، آخر هفته با دوستان، همچنین اگربا کسی در محل کار یا کسی از همسایگان مشکل دارید این را هم با کسی در میان نگذارید.

▪ جدی باشید تا جدی گرفته شوید.

▪ احترام بیش تر سبب خواهد شد تا سایرین شما را جدّی تلقی کنند.

▪ احترام دیدن از دیگران در نتیجه احترام گذاشتن به دیگران و جدیت به کار به وجود میاید .

نکته هایی که گفته شد را حتما رعایت کنید. امکان دارد یک شبه احترام را به دست نیاورید، ولی این عادت ها بر مردم تأثیر می گذارد( حتی اگر آن ها به سرعت متوجه آن نباشند). صبر و انسجام بزرگ ترین ابزار شماست وقتی که بطور جدّی مورد توجه قرار می گیرید و جدّی در نظر گرفته می شوید، بنابر این وقت بگذارید و اهمال کاری نکنید.