۰ نفر

چرا با شکست مواجه می شویم؟

۹ مهر ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 304182
چرا با شکست مواجه می شویم؟

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که در فضای کسب‌وکار مطرح می‌شود، این است که چرا بعضی‌ها به‌سرعت با شکست مواجه می‌شوند، ولی برخی دیگر پله‌های ترقی را یکی بعد از دیگری می‌پیمایند و حتی کسب‌وکار موفق جدیدی را آغاز می‌کنند.

 بدترین بخش داستان این است که ما معمولا اطلاعی در مورد مسیر غلطی که در آن حرکت می‌کنیم نداریم و زمانی متوجه این قضیه می‌شویم که دیگر خیلی دیر است! این مساله کاملا عادی به نظر می‌رسد، چون اگر کارآفرین می‌دانست که در مسیر غلطی گام برمی‌دارد، می‌توانست تغییراتی در کارش ایجاد کند و تجارت خود را نجات دهد. اما این آگاهی معمولا خیلی دیر اتفاق می‌افتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، دلایل زیادی برای شکست کسب‌وکارها وجود دارد که در ادامه بخشی از آنها را می‌خوانید.

فقدان برنامه‌ریزی

نداشتن برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت می‌تواند به شکست یک تجارت منجر شود. برنامه اصولی برای یک تجارت موفق باید مشخص کند که شما قرار است در طول چند ماه آینده و حتی چند سال آینده به کجا برسید. این برنامه‌ریزی باید شامل اعداد و ارقام مشخص و دقیق باشد. یک برنامه وب باید شامل تمام کارهایی باشد که برای رسیدن به موفقیت در تجارت خود باید انجام دهید، به همراه تاریخ دقیق پرداختن و رسیدن به آنها.

متفاوت نبودن

داشتن یک محصول عالی کافی نیست، چون شما برای موفقیت باید در کنار محصول عالی ارزش خاص و متفاوتی را در محصولتان ارائه کنید تا در این بازار شلوغ از رقبا عقب نیفتید. چه پارامترهایی باعث می‌شود که از رقابت عقب نیفتید؟ دانستن این‌که رقبای شما چه کاری را بهتر از شما انجام می‌دهند، برای موفقیت در کسب‌وکار بسیار مهم است. اگر شما نتوانید این تفاوت را ایجاد کنید، احتمال موفقیتتان بسیار اندک است.

درس نگرفتن از شکست‌ها

همه ما می‌دانیم که اشتباهاتمان تا چه اندازه می‌تواند بد و ناخوشایند باشد، اما موضوع بدتر این است که کارآفرینان معدودی هستند که از این اشتباهات درس می‌گیرند. یادتان باشد که شکست دلایل زیادی دارد، اما یادگیری و تجربه‌اندوزی از اشتباهات می‌تواند کارآفرینان را برای روزهای سخت آماده کند. فراموش نکنید که یادگیری از اشتباهات می‌تواند کار سختی باشد، اما در لحظات سخت کمک بزرگی به شما و تجارتتان خواهد بود.

مدیریت ضعیف

نداشتن اعتماد به دیگران، گوش ندادن به دیگران، پیروی نکردن از استانداردهای مشخص، ارتباطات ضعیف و عدم دریافت بازخورد از مشتری، همگی مثال‌هایی از مدیریت ضعیف هستند که شما را به سمت شکست هدایت می‌کنند.

فقدان سرمایه

نبودن سرمایه مناسب از همان ابتدا یک علامت خطر بزرگ است که باعث می‌شود در پرداخت اقساط و هزینه‌های جاری خود دچار مشکل شوید. نداشتن سرمایه مناسب می‌تواند سرعت رشد تجارت شما را نیز کُند کند.

ارزیابی ناکارآمد

ارزیابی کار خیلی خوبی است، اما زمان در این میان اهمیت زیادی دارد. به زبان ساده، اگر در زمان مناسبی شرایط کسب‌وکارتان را ارزیابی نکنید، خیلی راحت آن را در مسیر نابودی و شکست قرار می‌دهید. به‌عنوان مثال ارزیابی در زمان نامناسب ممکن است باعث شود خیلی زودتر از موقع افراد زیادی را استخدام کنید و هزینه زیادی را هم صرف تبلیغات کنید، اما نتیجه‌ای برایتان نداشته باشد.

فقدان سوددهی

در درجه اول باید بگوییم که درآمد شما با سودی که از کسب‌وکارتان کسب می‌کنید، با هم متفاوت است. به‌عنوان یک کارآفرین حواستان باید همیشه به سوددهی تجارتتان باشد. سودی که شما از کسب‌وکارتان کسب می‌کنید، کمک زیادی به رشد شرکتتان می‌کند.

مدیریت مالی ضعیف

مدیریت مالی از همان ابتدای کار می‌تواند به‌عنوان یک رکن اساسی تجارت، باعث موفقیت یا شکست شما شود. بنابراین اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، حتما از نرم‌افزارهای حسابرسی حرفه‌ای استفاده کنید و سعی کنید تمام تصمیم‌گیری‌هایتان بر پایه اعداد دقیق و واقعی باشد. اگر هم در حسابداری تبحر ندارید، شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. مطمئن باشید که این کار در بلندمدت به نفع شما و کسب‌وکارتان خواهد بود.