۰ نفر

در نشست شورای امنیت چه گذشت؟

سفیر آمریکا در شورای امنیت: توافق وین از اوایل مارس آماده است

۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۷
کد خبر: 649484
سفیر آمریکا در شورای امنیت: توافق وین از اوایل مارس آماده است

سفیر آمریکا در نشست شورای امنیت گفت: ما از ماه‌ها پیش آماده به سرانجام رساندن مذاکرات وین بوده‌ایم. توافق وین از اوایل مارس آماده است. ما تنها زمانی می‌توانیم این توافق را به جمع‌بندی برسانیم که ایران خواسته‌هایش که خارج از حیطه توافق هستند را کنار بگذارد.

اقتصاد آنلاین، سفیر آمریکا در نشست شورای امنیت گفت: ما از ماه‌ها پیش آماده به سرانجام رساندن مذاکرات وین بوده‌ایم. توافق وین از اوایل مارس آماده است. ما تنها زمانی می‌توانیم این توافق را به جمع‌بندی برسانیم که ایران خواسته‌هایش که خارج از حیطه توافق هستند را کنار بگذارد. اینکه ایران در مذاکرات دوحه درخواست‌های فراتر از برجام مطرح کرده ما را مأیوس کرده است. ایران هنوز هیچ اضطرار زمانی برای به سرانجام رساندن توافق و به اتمام رساندن این بحران نشان نداده است. ایالات متحده آماده بازگشت دوجانبه به برجام است. ما اطمینان داریم این اقدام، امنیت بین‌المللی را ارتقا خواهد بخشید. توپ در زمین ایران است و تصمیم برای بازگشت به سمت اجرای کامل برجام به عهده ایران است.

چین: از گفت‌وگوى ایران و آمریکا در دوحه استقبال می‌کنیم

نماینده چین در جلسه شورای امنیت گفت: ما از آغاز مجدد گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در دوحه استقبال می‌کنیم. دولت آمریکا بدون توجه به هشدارهای جامعه بین‌المللی از برجام خارج شد و این عامل اصلی بحران کنونی است. آمریکا باید به مسئولیت خود اذعان و اشتباهاتش را اصلاح کند و اقداماتی ملموس برای دادن پاسخ مثبت به خواسته‌های منطقی ایران انجام دهد. آمریکا با آنکه بارها تصریح کرده که آماده بازگشت به برجام است تحریم‌ها علیه ایران و طرف‌های ثالث را حتی در حین مذاکرات تشدید کرده است. آمریکا باید به وعده‌هایش پایبند بماند و همه تحریم‌های یکجانبه را رفع کند.