۰ نفر

مقام های غربی تحلیل کردند؛

دوران سیاسی پوتین چه زمانی به پایان می رسد؟

۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 646969
دوران سیاسی پوتین چه زمانی به پایان می رسد؟

به ادعای مقامات غربی پوتین ممکن است به دلیل خطای استراتژیک و حمله به اوکراین در انتخابات بعدی روسیه با شکست مواجه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، مقام های غربی ادعا کرده اند که با توجه به وضعیت سلامتی پوتین، انتخابات سال ۲۰۲۴ ممکن برای پوتین با پیامدهای سیاسی همراه باشد.

بر همین اساس با توجه به تحریم های اقتصادی علیه روسیه، خروج شرکت ها از این کشور، اقتصاد روسیه در تنگنایی بی سابقه از سال ۲۰۰۸ تا به امروز شده است.

ضمن اینکه تهاجم روسیه به اوکراین سبب خسارت های هنگفتی دیگر از جمله ۲۰هزار تلفات نیروی نظامی شده است.

در همین حال مقامات غربی گفتند: «انتخاباتی که قرار است در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار شود، مطمئناً جالب تر از شش ماه پیش به نظر می رسد.

آنها همچنین مدعی شدند: «زیانی که پوتین به روسیه در جهان، از نظر اقتصادی و آینده روسیه می‌زند؛ روشی که او روسیه را تحقیر می کند با پیامدهای سیاسی همراه خواهد بود. به گونه ای که هم اکنون بحث جانشینی پوتین نیز توسط مردم مطرح می شود. البته این امر در صورتی تحقق می یابد که انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شود.

مقامات اضافه کردند که بعید است پوتین تا قبل از سال ۲۰۲۴ تهدیدی برای رهبری خود ببیند، اما "مطمئناً صحبت های بیشتری در مورد سلامت او" در کشور وجود دارد. اما مشخص است و هر چه به پاییز می‌رویم روشن‌تر می‌شود که تهاجم یک خطای استراتژیک بزرگ بود.

در اوایل ماه جاری، پوتین هنگام اهدای مدال در جریان جایزه دولتی فدراسیون روسیه، پف کرده و لرزان به نظر می‌رسید، که به گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی او دامن زد. ادعاهای تایید نشده ای وجود دارد که این مرد ۶۹ ساله با سرطان مبارزه می کند؛ موضوعی که مسکو آن را تکذیب می کند.

از طرف دیگر روسای دفاع بریتانیا گفته اند که نیروی دریایی پوتین با توجه به توانایی های پدافندی اوکراین، در کنترل دریای سیاه ضعیف ظاهر شده است. در همین حال وزارت دفاع بریتانیا بر گزارش "اولین استفاده موفقیت آمیز از موشک های ضد کشتی هارپون اهدایی غرب" برای غرق کردن یک یدک کش روسی تاکید کرد.

این حمله تلاش‌های روسیه برای تدارک مجدد نیروهایش در جزیره مار را خنثی کرد که بر سر آن جنگ شدیدی صورت گرفته است. هدف این حمله تقریباً به طور قطع یدک کش نیروی دریایی روسیه اسپاساتل واسیلی بخ بود که در حال تحویل سلاح و پرسنل به جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه بود.

به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع بریتانیا انهدام کشتی روسی در یک ماموریت تدارکاتی نشان دهنده مشکلی است که روسیه هنگام تلاش برای حمایت از نیروهای خود در اشغال جزیره مار با آن مواجه است.