۰ نفر

هرج و مرج داخلی در رژیم صهیونیستی؛

بنت: اسراییل در آستانه فروپاشی است

۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 641292
بنت: اسراییل در آستانه فروپاشی است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد ضمن اشاره به هرج و مرج داخلی، اعلام کرد این رژیم در آستانه فروپاشی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی با یک آزمون واقعی مواجه شده، شاهد وضعیتی بی سابقه و نزدیک به فروپاشی است و با یک چهارراه تاریخی مواجه است.

پایگاه خبری دنیا الوطن به نقل از وبگاه عبری «عکا» گزارش داد بنت در پیامی که شبکه اجتماعی پخش کرد، گفت: «ما قبلا دو بار به دلیل درگیری‌های داخلی متلاشی شدیم، اولی زمانی که سرزمین ما ۸۰ ساله بود و دومی در ۷۷ سالگی. آیا ما می‌توانیم خودمان را حفظ کنیم.»

او گفت که یک سال است که اسرائیل به یکی از سخت‌ترین لحظات انحطاط خود رسیده، هرج و مرج و چرخه بی‌پایان انتخابات و فلج شدن کابینه همگی در این موضوع دخیل اند.

وی ادامه داد: «چند روز پیش نیز ما در حال رفتن به سوی پنجمین کارزار انتخاباتی بودیم که می‌توانست موجب تجزیه سرزمین ما شود، ایستادیم و سپس من سخت‌ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم که تشکیل یک کابینه نجات ملی برای رهایی اسرائیل از هرج و مرج است.»

تاکنون مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و شخصیت‌های علمی و رسانه‌ای صهیونیستی متعددی از احتمال «فروپاشی اسرائیل» سخن گفته‌اند.

چندی پیش، رییس سابق موساد در اظهاراتی هشدار داد که رژیم صهیونیستی به دوران زوال خود وارد شده و با توجه به اختلافات بی سابقه در داخل کابینه، به سمت پرتگاه می‌رود.

تامیر پاردو در سخنرانی خود در یک کنفرانس امنیتی با بیان  اینکه رژیم صهیونیستی در مسیر خودتخریبی قرار دارد، گفت: «قبل از اینکه دیر شود دست از خودتخریبی بردارید. ما چیزی یاد نگرفته ایم.

رییس اسبق موساد به نفرت متقابل صهیونیست‌ها از یکدیگر که سیستم خودتخریبی است، پرداخت و گفت که پس از ۴ انتخابات در دو سال و کسب اکثریت در کنست توسط کابینه فعلی، با این حال، احزابی هستند که از به رسمیت شناختن «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر کنونی خودداری می‌کنند.

این مقام صهیونیستی در رابطه با راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی تردید خود را نسبت به سلطه رژیم صهیونیستی بر این شهر ابراز کرد و گفت که هفته‌ها رایزنی‌ها و آمادگی‌ها در مورد برگزاری آن راهپیمایی، میزان حاکمیت بر این مکان را با تردید مواجه کرده است. او از مقامات پرسید که آیا کابینه رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی در لندن و پاریس یا واشنگتن نیز درباره امکان راهپیمایی پرچم آنقدر ارزیابی می‌کنند؟ تمام کابینه مشغول اختلافات داخلی شده و همه خبرگزاری‌ها درباره درباره عدم توانایی صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس صحبت می‌کنند.