۰ نفر

وزیر جنگ اسرائیل:

ایران سانتریفیوژ‌های پیشرفته تولید می کند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 636252
ایران سانتریفیوژ‌های پیشرفته تولید می کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران در حال تولید سانتریفیوژ‌های پیشرفته در سایت‌های زیرزمینی جدیدی نزدیک نیروگاه هسته‌ای نطنز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اتهام زنی‌ها و فضاسازی‌ها علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، ادعا کرد که ایران تنها چند هفته برای رسیدن به شکافت هسته‌ای مورد نیاز برای ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد.

به گزارش رویترز، او در سخنرانی خود در دانشگاه رایمن تل آویو،   مدعی شد که  ایران در تاسیسات هسته‌ای خود در حال تولید و نصب ۱۰۰۰ سانتریفیوژ پیشرفته IR ۶ از جمله در تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی خود در نزدیکی  نطنز است.  

این مقام صهیونیستی در انتها تهدید‌های تکراری و پوسیده خود در خصوص حمله نظامی به ایران را مطرح کرد و گفت که میتوان با انجام مذاکرات بین المللی، از وقوع این جنگ خودداری کرد.

چندی پیش، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد ایران تأسیسات زیرزمینی جدیدی را برای تولید قطعات سانتریفیوژ‌های غنی‌سازی اورانیوم در سایت هسته‌ای نطنز راه‌اندازی کرده است.

ایران مدت هاست که بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ از توافق برجام و شکت توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، تلاش کرده‌اند تا یک سری مسائل را از جمله دسترسی مجدد به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی در سایت‌های اتمی در ایران، بین خود حل کنند.

بحث‌ها در مورد سکون یا ادامه مذاکرات وین همچنان ادامه دارند. برخی معتقدند عدم توجه آمریکا به درخواست‌ها برای خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست به اصطلاح گروه‌های تروریستی یکی از موانع جدی بر سر راه مذاکرات است. چندی پیش نیز بیش از ۴۰ تن از مقامات اروپایی در نامه سرگشاده‌ای خواستار نشان دادن انعطاف برای حصول توافق هسته‌ای شدند.