۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه چین؛

آمریکا به آتش جنگ در اوکراین دامن نزند

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبر: 625892
آمریکا به آتش جنگ در اوکراین دامن نزند

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست با تلاش برای افزایش تحریم های روسیه، به آتش جنگ در اوکراین دامن نزند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ژایو لی جیان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: واشنگتن اگر دنبال کمک به کاهش تنش ها در اوکراین است باید از اعمال تحریم علیه روسیه و ریختن بنزین به روی آتش جنگ خودداری کند.

اوایل این هفته، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که روز چهارشنبه، با هماهنگی گروه ۷ و اتحادیه اروپا، تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال می کنند.

آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون بخش هایی از اقتصاد روسیه و مقامات و شرکت های این کشور را تحریم کرده اند. اعمال تحریم ها علیه همکاران تجاری روسیه و همچنین تحریم کامل بخش انرژی این کشور از مواردی است که مقامات آمریکایی بر روی آن تاکید دارند اما مقامات اروپایی، انجام آنها را در شرایط فعلی ممکن نمی دانند.

مقامات و رسانه های روسیه، تحریم ها علیه این کشور را موثر ندانسته و بیشترین آسیب از تحریم ها را متوجه تحریم کنندگان اعلام کرده اند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.