۰ نفر

​دموکرات‌ های کنگره هم به بایدن علیه توافق با ایران هشدار دادند

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 622756
​دموکرات‌ های کنگره هم به بایدن علیه توافق با ایران هشدار دادند

تعدادی از نمایندگان دموکرات آمریکا در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور این کشور هشدار دادند احتمال دارد به توافق با ایران رای منفی دهند.

دوازده نماینده دموکرات کنگره آمریکا با نوشتن نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که ممکن است به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران رای منفی بدهند. در این نامه پرسش‌هایی درباره این توافق احتمالی شامل برداشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست سیاه آمریکا مطرح شده است.

جاش گاتهایمر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد: بزرگترین نگرانی من، اعطای میلیارد‌ها میلیارد دلار پول به ایران و دادن مجوز به آنان برای فروش نفت است. ما می‌دانیم که ایران چه از راه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چه از راه گروه‌های نیابتی خود در منطقه شامل حزب الله، حماس، گروه جهاد فلسطین تلاش می‌کنند به پایگاه‌های ما حمله کنند. آن‌ها می‌خواهند به متحدان ما حمله کنند بنابراین این ایده که ما ناگهان همه آن منابع را آزاد کنیم هیچ معنایی ندارد.

این نماینده دموکرات آمریکا در ادامه ادعا کرد درصورتی که نام سپاه پاسداران از لیست آنچه که آمریکا گروه‌های تروریستی می‌خواند حذف شود همه تحریم‌های مرتبط با آن هم از بین می‌رود که این اقدام تاثیری مستقیم بر روی متحد آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی‌ خواهد گذاشت و متحدان منطقه‌ای این کشور در منطقه مانند عربستان را دلسرد خواهد کرد.