۰ نفر

زلنسکی؛

آماده حل و فصل مساله با روسیه هستیم

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۴۴
کد خبر: 619175
آماده حل و فصل مساله با روسیه هستیم

معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین گفت که کی‌یف آماده حل و فصل دیپلماتیک اوضاع اوکراین و مذاکرات مستقیم بین زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری فدراسیون روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور ژوکوا معاون دفتر رییس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با بلومبرگ گفت که ما برای حل و فصل دیپلماتیک آماده هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: البته، ما آماده گفت‌وگو با فدراسیون روسیه در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات هستیم.

معاون دفتر رییس‌جمهوری اوکراین خاطرنشان کرد که این واقعیت که ولودیمیر زلنسکی "آماده گفت‌وگوی مستقیم با رییس‌جمهوری پوتین است" بسیار مهم است.

به عقیده وی، تماس مستقیم بین زلنسکی و پوتین "برای پایان دادن به جنگ وحشتناک" ضروری است.

وی در عین حال تاکید کرد که شرط اصلی کی‌یف برای انجام این مذاکرات، آتش‌بس و خروج نیروهای روسیه از اوکراین است.

معاون دفتر رییس‌جمهور اوکراین همچنین اظهار داشت که کی‌یف از آلمان خواسته تا به برگزاری دیدار بین ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی کمک کند.

معاون دفتر رییس‌جمهور اوکراین افزود که کی‌یف از اولاف شولتس صدراعظم آلمان خواسته تا به برگزاری دیدار بین ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی کمک کند.

وی در گفتگو با Tagesschau آلمان گفت: تنها مذاکره جدی ممکن با روس‌ها، مذاکره در سطح ریاست جمهوری است. رییس‌جمهور ما آماده این امر است. شرکای بین‌المللی باید در برگزار این نشست به ما کمک کنند. ما با صدراعظم آلمان در این زمینه صحبت می‌کنیم.