۰ نفر

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا و روسیه در مورد توافق هسته‌ای ایران هدف مشترکی دارند

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۴۳
کد خبر: 619155
سخنگوی کاخ سفید: آمریکا و روسیه در مورد توافق هسته‌ای ایران هدف مشترکی دارند

کاخ سفید مدعی شد به همکاری آمریکا و روسیه در زمینه توافق هسته‌ای ایران ادامه می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید اعلام کرد همچنان با شرکای خود از جمله روسیه در زمینه توافق هسته‌ای ایران همکاری می‌کند. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد آمریکا و روسیه در سطح توافق هسته‌ای ایران هدف مشترکی دارند.

جن ساکی مدعی شد: ما در مراحل پایانی مذاکرات هسته‌ای با ایران هستیم و جزئیاتی وجود دارد که در حال کار بر روی آن هستیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اوکراین تصریح کرد: سران دفاعی [آمریکا]در مورد تأمین جنگنده با اوکراین و ناتو در تماس هستند.

وی گفت: هنوز چالش های لجستیکی مربوط به حمل و نقل هواپیما از لهستان وجود دارد.

جن ساکی مدعی شد: استفاده وحشیانه از نیروی نظامی علیه غیرنظامیان بی گناه در اوکراین وحشتناک است. بحث در مورد چگونگی ارائه هواپیماهای جنگی به اوکراین به نحوی که از تشدید تنش جلوگیری شود در جریان است و بلند شدن آن هواپیماها از پایگاه های آمریکایی دشوار است.

گفتنی است اظهارات جن ساکی در خصوص مذاکرات هسته ای در حالی بیان شده است که ساعاتی پیش نیز فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه مشترکی خطاب به آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران شدند.

سه کشور اروپایی مذکور دیروز (سه‌شنبه) نیز در بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با ابراز نگرانی از اینکه زمان کمی برای حصول توافق با ایران مانده است، خواستار تلاش همه طرف‌ها در مذاکرات وین شدند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در سفر به تهران با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و درباره مسائل پادمانی گفتگو کردند.