۰ نفر

کشته شدن یکی از اعضای تیم مذاکره اوکراین به دست نیروهای امنیتی این کشور

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
کد خبر: 617597
کشته شدن یکی از اعضای تیم مذاکره اوکراین به دست نیروهای امنیتی این کشور

بنابر اعلام رسانه‌های اوکراینی یکی از اعضای هیات مذاکره کننده کی یف با روسیه به دلیل خیانت به اوکراین کشته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رسانه‌های روسیه و اوکراینی گزارش دادند که دنیس کریف، یکی از اعضای هیات مذاکره کننده با روسیه، امروز (شنبه) در جریان تلاش نیرو‌های امنیتی اوکراین برای دستگیری وی کشته شد.

به گزارش راشاتودی، الکساندر دوبینسکی، نماینده پارلمان  اوکراین (رادا) در کانال تلگرامی خود، اعلام کرد که کریف به خیانت متهم شده بود و زمانی که مقامات اوکراینی قصد دستگیری او را داشتند، به دلیل مقاومتش در نزدیکی دادگاه پچرسک مورد اصابت گلوله به سرش قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد که سازمان امنیت اوکراین، دنیس کریف یکی از اعضای هیات مذاکره کننده اوکراین را به خیانت متهم و او را ترور کرد.

قتل

تا کنون دو دور از مذاکرات بین روسیه و اوکراین برای حل اختلافات و آتش بس برگزار شده است. دنیس کریف، مذاکره کننده اوکراینی در اولین نشست گومل برای مذاکره با روسیه حضور داشت. هیات اوکراینی در گومل بلاروس از طرف روسی خواسته است مسکو نیرو‌های خود را از اوکراین به خصوص دونباس و شبه جزیره کریمه خارج کند.در همین حال، هیات روسی گزارش‌ها مبنی بر پایان مذاکرات در گومل را تکذیب و اعلام کرد همچنان مذاکرات ادامه دارد.

ولی مذاکرات روسیه و اوکراین به جز توافق برای تخلیه غیرنظامیان و خارجیان از برخی شهرهایی که شاهد درگیری در این کشور هستند، به هیچ پیشرفتی منجر نشد.