۰ نفر

پوتین؛

آماده انجام تعهداتمان هستیم

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵
کد خبر: 617309
آماده انجام تعهداتمان هستیم

رییس جمهور روسیه ضمن اعلام آمادگی برای عادی سازی روابط با کشور‌ها تاکید کرد که مسکو به انجام تعهدات اقتصادی خود پایبند است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین امروز (جمعه) در اظهارات تلویزیونی گفت: «هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان ما وجود ندارد. به آن‌ها توصیه می‌کنم که اوضاع را تشدید نکنند و محدودیتی به وجود نیاورند. ما به همه تعهدات خود عمل می‌کنیم و به آن‌ها ادامه خواهیم داد.»

پوتین با اشاره به ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین تاکید کرد که روسیه تنها به «اقدامات منفی دیگر کشورها» پاسخ می‌دهد. رئیس جمهور روسیه گفت: «تمامی اقدامات مسکو صرفاً در پاسخ به برخی اقدامات غیردوستانه علیه این کشور انجام می‌شود و همه باید به فکر عادی سازی روابط و همکاری باشند.»

ولادیمیر پوتین در اشاره‌ای آشکار به تأثیر تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و متحدان غربی آن متعهد شد که مسکو به تعهدات اقتصادی خود در قبال سایر کشور‌ها عمل کند. به گفته رئیس جمهور روسیه، اگر کسی تمایلی به همکاری با مسکو نداشته باشد، این کشور را از حل و فصل وظایفش باز نخواهد داشت؛ روسیه تخصص جدیدی به دست آورده و پیروز خواهد شد.

۲۴ فوریه، روسیه عملیات ویژه‌ای را برای غیرنظامی کردن و «نازی‌زدایی» اوکراین آغاز کرد و در پاسخ به درخواست‌های جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک برای مقابله با گلوله‌باران فزآینده نیرو‌های اوکراینی، وارد عمل شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و جمعیت غیرنظامی در خطر نیست. مسکو بار‌ها تاکید کرده است که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد.

در پاسخ به این اقدام، آمریکا، انگلیس، اعضای اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر تحریم‌های جامعی را علیه روسیه اعمال کردند. برخی از آن‌ها حریم هوایی خود را به روی همه پرواز‌های روسیه بستند و تعدادی از بانک‌ها و مقامات روسیه را تحریم کردند. این کشورها همچنین به دنبال قطع ارتباط روسیه با سوئیفت هستند. در همین راستا، سیستم پرداخت بین المللی تأیید کرد که پس از دریافت دستور قانونی از قانون تحریم‌ها تبعیت خواهد کرد.