۰ نفر

ان‌بی‌سی؛

آمریکا کانال های ارتباطی با ارتش روسیه ایجاد کرده است

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۲
کد خبر: 617199
آمریکا کانال های ارتباطی با ارتش روسیه ایجاد کرده است

شبکه ان بی سی گزارش داد، ارتش آمریکا برای خنثی کردن تحرکات تاکتیکی در اطراف اوکراین کانال‌هایی با ارتش روسیه ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه ان بی سی پنجشنبه شب به نقل از یک مقام ارشد دفاعی نوشت: ارتش ایالات متحده کانال‌هایی را برای برقراری ارتباط مستقیم با ارتش روسیه به عنوان راهی برای مقابله با تحرکات تاکتیکی در اطراف اوکراین ایجاد کرده است.

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد روسیه تا امروز ۴۸۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است.

وی گفت: ۲۳۰ موشک از این ۴۸۰ موشک از داخل اوکراین به سمت اهداف شلیک شده است زیرا ارتش روسیه دارای سیستم‌های سیار پرتاب موشک است و آنها را در داخل خاک اوکراین حرکت می‌دهد.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو در پی وقوع جنگ در اوکراین، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گزارش داد، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن در نظر دارد تحریم‌های جدیدی را علیه میلیاردرهای روسیه و اعضای خانواده های آنها اعمال کند.

پیش از این، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین اعلام کرد به همراه متحدان خود تحریم‌های اقتصادی قوی وضع کرده‌ایم. ما ارتباط بانک‌های روسیه را از سیستم مالی بین المللی قطع کردیم. من به رژیم فاسد و میلیاردرهای آن می گویم دیگر نمی توانید به اقدامات خود ادامه دهید.

بایدن همچنین افزود که وزارت دادگستری آمریکا یک گروه کاری ایجاد می کند تا جنایت های میلیاردرهای روسیه را بررسی کنند. ما با اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی های آنها همکاری می کنیم.