۰ نفر

مکزیک با تحریم روسیه مخالفت کرد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸
کد خبر: 616647
مکزیک با تحریم روسیه مخالفت کرد

رییس‌جمهوری مکزیک اعلام کرد که این کشور هیچ تحریم اقتصادی علیه روسیه اعمال نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور اعلام کرد که کشورش هیچ تحریم اقتصادی را علیه روسیه به دلیل حمله مسکو به اوکراین اعمال نخواهد کرد.

رییس‌جمهوری مکزیک افزود: ما به دنبال هیچ گونه انتقام‌جویی اقتصادی نیستیم چون می‌خواهیم با همه دولت های جهان روابط خوبی داشته باشیم.

این اظهارات رییس‌جمهوری مکزیک در حالی مطرح شده است که  روسیه روابط قوی با شماری از دولتهای آمریکای لاتین داشته است.

مسکو روابط قوی با کشورهایی همچون ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا داشته اما گمان برده می‌شد که مکزیک به دلیل روابط خوب با آمریکا، روابطی در سطح این کشورهای آمریکای لاتین با روسیه نداشته باشد.

رییس‌جمهوری چپ‌گرای مکزیک پیشتر از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اواخر روز گذشته اعلام کرد که وی با وزیر خارجه مکزیک تلفنی گفت و گو کرده که در آن بر درخواست های جهانی  مبنی بر خروج نیروهای روس از اوکراین اشاره شده است.

به گزارش رویترز، الکسی دانیلوف رییس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد، نیروهای این کشور نقشه ترور ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور این کشور را خنثی کردند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.