۰ نفر

پناهجویان اوکراینی، سرگردان در مرزهای لهستان

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 615319
پناهجویان اوکراینی، سرگردان در مرزهای لهستان

هزاران پناهجوی اوکراینی به مرزهای لهستان رسیده اند و گزارش ها از اوضاع نابسامان در مرزهای این کشور حکایت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هزاران اوکراینی خود را با پای پیاده و یا با خودورهای شخصی به مرزهای لهستان رسانده اند و شاهدان از بروز نابسامانی در مناطق مرزی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۲ روز پس از اقدام نظامی مسکو در خاک اوکراین که از بامداد روز پنجشنبه به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شده است، حدود ۱۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند. سازمان ملل متحد با تایید این آمار خبر داده که ۵۰ هزار اوکراینی نیز از این کشور خارج شد اند.

لهستان دیروز از ایجاد ۹ ایستگاه مرزی برای پذیرش پناهجویانی خبر داده بود که هر لحظه بر تعدادشان در مرزهای این کشور افزوده می شود.

جنگ در اوکراین امروز (شنبه) وارد سومین روز خود شد و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک، تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرده بود که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.