۰ نفر

وزارت امور خارجه روسیه؛

بسته تحریمی آمریکا یکصد و یکمین بسته علیه ماست

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبر: 614630
بسته تحریمی آمریکا یکصد و یکمین بسته علیه ماست

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که به تحریم های آمریکا پاسخ محکم و متناسب با تحریم هایی که وضع می شود، خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه روز چهارشنبه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: بسته تحریمی اعلام شده ازسوی آمریکا، یکصد و یکمین بسته علیه روسیه است که بخش های مالی را دربرمی گیرد و شامل فهرست بزرگی از افرادی است که بطور شخصی علیه آنها تحریم وضع می شود و این اقدامات در راستای تلاش های مستمر برای تغییر سیاست و رویکرد روسیه است. 

در بیانیه گفته شده است: به رغم بیهوده بودن تلاش ها در چند سال اخیر برای مانع شدن از توسعه و پیشرفت اقتصاد روسیه، آمریکا بار دیگر بنا به عادت خود به ابزار تحریمی متوسل شده است که غیرموثر و غیرسازنده است. 

  وزارت خارجه روسیه تصریح کرده است: روسیه این واقعیت را ثابت کرده است که در همه شرایط تحریمی توانایی به حداقل رساندن آسیب ها را دارد و فشار تحریمی نمی تواند بر عزم ما برای دفاع از منافع خود تاثیر گذاشته و خلل وارد کند.

در بیانیه آمده است: آمریکا هیچ ابزار دیگری به استثناء شانتاژ و تهدید و فشار در اختیار ندارد اما این وسیله در مورد قدرت های جهانی تاثیری ندارد.

در پایان گفته شده است: دولت های دست نشانده و وابسته به آمریکا که استقلال خود را ازدست داده اند می توانند از فریادهای مقامهای امریکایی پیروی کنند. اما ما (روسیه) برای تلاش های دیپلماتیک مبتنی بر احترام متقابل و حقوق برابر و توجه به منافع یکدیگر آماده ایم. 

رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران درباره به رسمیت شناختن دو جمهوری در شرق اوکراین توسط روسیه اعلام کرد که اقدام ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه آغاز تهاجم به اوکراین است.

وی ادامه داد: همانطور که پوتین گفته، برای انجام آن از دوما کسب اجازه کرده است. بنابر این، وضع تحریم‌ها علیه روسیه را که بسیار فراتر از آنچه ما و متحدانمان در سال ۲۰۱۴ انجام دادیم، آغاز می کنم.