۰ نفر

دیدار وزرای خارجه ایران و قطر در حاشیه کنفرانس مونیخ

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴
کد خبر: 612308
دیدار وزرای خارجه ایران و قطر در حاشیه کنفرانس مونیخ

در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه قطر ملاقات و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزیرخارجه ایران در این ملاقات با تاکید بر اهمیت روابط نمونه دو طرف، ابراز امیدواری کرد سفر رسمی ریاست جمهوری کشورمان  به قطر طی دو روز آینده جهت شرکت در اجلاس اوپک گازی و تقویت مناسبات دوجانبه به صورت ممتاز برگزار شود.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این ملاقات از انتظار دوحه برای سفر رییس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به قطر خبر داد و برنامه های پیش بینی شده برای این سفر و آمادگی دوحه جهت مبنا قرار دادن این سفر برای ارتقا هرچه بیشتر روابط دو کشور را تشریح کرد.

دور جدید اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز ( اوپک) قرار بود ۱۸ نوامبر ۲۰۲۱ به میزبانی قطر برگزار شود که به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاد. این نشست قرار است به زودی در سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

وزیر خارجه قطر در سفر خود به تهران در دیدار با رییس‌جمهور ایران، دعوت رسمی امیر قطر از سید ابراهیم رییسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز را تقدیم ایشان کرد.

گفتنی است کنفرانس امنیتی مونیخ در زمینه سیاست‌های امنیت جهانی فعالیت می‌کند. این همایش هرساله در ماه فوریه در هتل بایریشر هوف در مونیخ آلمان برگزار می‌شود. در کنفرانس مونیخ تصمیمی گرفته نمی‌شود و صرفاً ویژهٔ اظهار نظر، رایزنی و دیدارهای سیاسی انجام می شود.

دیدار وزیران خارجه ایران و سوئد

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس امنیتى مونیخ با آن لیندت وزیر خارجه سوئد نیز دیدار و گفت و گو کرد.