۰ نفر

رییس جمهور اوکراین؛

باید پیوستن به ناتو را به همه پرسی می گذاشتیم

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶
کد خبر: 611918
باید پیوستن به ناتو را به همه پرسی می گذاشتیم

رییس‌جمهور اوکراین گفت که کشورش باید قبل از اضافه کردن مساله عضویت در ناتو به قانون اساسی آن را به همه‌پرسی می‌گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در عین حال گفت که پاریس و برلین باید برای کمک به کی‌یف در پیوستن به این ائتلاف بیشتر کمک کنند.

به گفته وی، روسیه تنها کشوری نیست که با جاه‌طلبی‌های اوکراین در ناتو مخالفت می‌کند، زیرا چندین کشور اروپایی در این احساس مشترک هستند.

به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی گفت که اوکراین برای مدت طولانی در مسیر عضویت در ناتو بوده است، اما هنوز به این هدف نزدیک نشده است زیرا بر کی‌یف فشار وجود دارد. مساله ناتو یکی از مواردی است که اوکراین روی آن تحت فشار است. مسئله اصلی استقلال اوکراین و انتخاب مستقل آن در هر موضوعی است و اوکراین سال‌هاست که برای این حق می‌جنگد.

رهبر اوکراین گفت که روسیه از موضوع ناتو به عنوان بهانه‌ای برای استقرار نیروها در مرز اوکراین استفاده می‌کند و برخی از کشورهای اروپایی "در این مورد با آن بازی می‌کنند."

او افزود که چنین اقداماتی از ساده سازی روند ادغام اوکراین در ناتو جلوگیری می‌کند و این یک سوال فلسفی نیست، دلایل خاصی وجود دارد - به دلیل مخالفت روسیه که نمی‌خواهد اوکراین عضو ناتو باشد و برخی از اعضای ائتلاف. این یک راز نیست.