۰ نفر

فاجعه انسانی در مرز یونان و ترکیه؛

۱۲ پناهجو یخ زدند

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰
کد خبر: 606516
۱۲ پناهجو یخ زدند

وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه از کشف جسد ۱۲ مهاجر در مرز یونان خبر داد که براثر سرما جان باخته بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه از کشف ۱۲ جسد در مرز این کشور و یونان خبر داد. به گفته این مقام رسمی، اجساد پیدا شده متعلق به پناهجویانی است که از شدت سرما یخ زدند. وزارت کشور ترکیه معتقد است که علت این اتفاق عدم پذیرش این پناهجویان از سوی مرزبانان یونانی است.

براساس گزارش تی آر تی وزیر کشور ترکیه در این خصوص گفت: کسانی که جان خود را از دست داده بودند، هیچ وسیله‌ای اعم از کفش و لباس گرم نداشتند و وسایلی کنار آن‌ها نبود.

پیش از این نیز خبرگزاری آناتولی ترکیه ادعا کرده بود ۴۲ پناهجو که از سوی یونان پس از شکنجه در مرز میان دو کشور رها شده بودند توسط سربازان ترکیه نجات یافته‌اند.

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۱ مرگبارترین و وخیم‌ترین سال برای پناهجویانی بود که از فرانسه به دنبال ورود به انگلیس بودند. همچنین آمار پناهجویان مستقر در اردوگاه‌های کاله فرانسه با افزایش ۳ برابری به ۳۰ هزار نفر رسید.

این در حالی است که تقریبا هر روز این اردوگاه‌ها تخریب می‌شود و گروه‌های حقوق بشری هم با غیرانسانی خواندن این اقدامات، آن را محکوم می‌کنند.

اغلب پناهجویان در سراسر دنیا به دلیل حملات نظامیِ خارجی که برخی از آنان با حمایت یا به سرکردگی انگلیس یا فرانسه راه افتاده، آواره شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به سوریه، مالی، افغانستان، لیبی، عراق و بسیاری دیگر از کشور‌ها اشاره کرد. سیاستمداران به ویژه احزاب راست گرا در انگلیس و همچنین در فرانسه که درگیر انتخابات ریاست جمهوری است، بار‌ها برای پیروزی در انتخابات‌ها مشکلات کشور را بر گردن مهاجران انداخته اند.