۰ نفر

بایدن: گروگانگیری تگزاس تروریستی بود

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۵۱
کد خبر: 600446
بایدن: گروگانگیری تگزاس تروریستی بود

رییس‌جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه انگلیس گروگانگیری در کنیسه تگزاس را تروریستی خواندند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا، گروگانگیری تعدادی از صهیونیست‌های ایالت تگزاس آمریکا در کنیسه یهودیان را «اقدامی تروریستی» خواند.

طبق اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، بایدن پس از مذاکره با دادستان کل آمریکا، این حمله را تروریستی خواند و گفت: «در حال حاضر اطلاعات کافی برای تعیین انگیزه مهاجم وجود ندارد، اما گفته می‌شود او سلاح‌های خود را از خیابان خریداری کرده است.»

«کامالا هریس» معاون بایدن نیز درباره وضعیت گروگانگیری در کنیسه با قدردانی از مجریان قانون برای کمک آن‌ها در حل این وضعیت و ارتباط با جامعه یهودی، افزود: «ما همبستگی خود را با جامعه یهودی اعلام می‌کنیم.»

اف‌بی‌آی نیز این فرد مسلح را شناسایی کرده و او را «ملک فیصل اکرم» ۴۴ ساله و انگلیسی معرفی کرده است.

همچنین بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز با تروریستی خواندن این اقدام گفت: «افکار من با جامعه یهودی و همه کسانی است که تحت تأثیر این اقدام وحشتناک در تگزاس قرار گرفتند، ما این اقدام تروریستی و یهودستیزی را محکوم می‌کنیم. ما در دفاع از حقوق و آزادی‌های شهروندان خود در برابر کسانی که نفرت پراکنی می‌کنند، در کنار آمریکا هستیم.»

شب گذشته یک شخص مسلح تعدادی از صهیونیست‌های ایالت تگزاس آمریکا را در داخل کنیسه یهودیان گروگان گرفت. گروگانگیر در آن زمان تهدید کرد که بمب همراه دارد و در صورتی که خواهرش از زندان آزاد نشود، آن را منفجر خواهد کرد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد از نزدیک وضعیت گروگانگیری در تگزاس را پیگیری می‌کند.

در نهایت پس از ده ساعت از شروع گروگانگیری، پلیس موفق شد با رایزنی‌های مختلف، تمامی گروگان‌ها را در صحت و سلامت کامل آزاد کند.

پلیس تگزاس اعلام کرد گروگانگیر کنیسه کالیویل پس از آزاد کردن گروگان‌ها، کشته شد.