۰ نفر

اروپا

تاخت و تاز اومیکرون در اروپا

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۲:۲۲
کد خبر: 600043
تاخت و تاز اومیکرون در اروپا

امروز (شنبه) برای چندمین هفته متوالی اعتراضات ضد قواعد کرونایی در کشورهای ایتالیا و آلمان برگزار شد و اکثر مشاوران پزشکی دولت لهستان هم در اعتراض به سیاست‌ های کرونایی دولت استعفا کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اسب سرکش اومیکرون همچنان افسارگسیخته در اروپا می تازد و دردسرها و مشکلات بیشتری را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می کند.

اتریش هم در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار گرفت

دولت آلمان مجددا به دلیل آمار بالای ابتلا به کرونا از روز یکشنبه اتریش را در مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده و قواعد سختگیرانه ای علیه مسافران از این کشورها اعمال کرد. انستیتو رابرت کخ آلمان تنها مناطق کوچکی از اتریش را جزو موارد استثناء از این قاعده اعلام کرده است. به این ترتیب حالا همه ۹ کشور همسایه آلمان در لیست مناطق خطر کرونایی قرار گرفته اند.

مسافرانی که ازاین کشورها به آلمان سفر می کنند و واکسیناسیون کامل را انجام نداده اند و یا از کرونا بهبود نیافته اند باید مدت ۱۰ روز در قرنطینه قرار گیرند.

برگزاری اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی در آلمان

با وجود ممنوعیت های مقرر شده امروز ( شنبه) هزاران نفر از مخالفان اقدامات کرونایی در هامبورگ آلمان به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند. پلیس از شرکت حدود ۳ هزار نفر در این تجمع اعتراضی خبر داد. اکثر شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی ماسک نداشتند.

صدها نفر هم در هامبورگ به خیابان ها آمدند و علیه منکران کرونا و مخالفان محدودیت ها اعتراض کردند.

در فرایبورگ آلمان هم هزاران نفر به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند. به گفته پلیس حدود ۶ هزار معترض در این تجمعات شرکت کردند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا هم اعلام کرد که مرحله جدیدی از برخورد با کرونا در کشور آغاز می شود. وی در گفتگو با یک رسانه ایتالیایی گفت: آینده این پاندمی به لطف کمپین واکسیناسیون افق بسیار متفاوت ازآنچه در گذشته تجربه کرده بودیم را در برابر ما ترسیم می کند. بنابراین اسپانیا هم مانند دیگر کشورها در برابر مرحله جدیدی از نحوه برخورد با این همه گیری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه به لطف واکسن اشغال بیمارستان ها و میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا کم تر شده است تاکید کرد که باید یک دوران گذار به سوی پایان پاندمی آماده شود و برای آن باید پل هایی طراحی شود.

عبور آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا از مرز ۸ میلیون نفر

شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا از آغاز پاندمی کرونا به ۸۰۹۳۰۳۶ افزایش پیدا کرده و به این ترتیب از مرز ۸ میلیون نفر گذشت. شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور هم به ۱۴۸۲.۶۳ افزایش پیدا کرده است.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از افزایش مجدد شاخص ابتلای هفتگی در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر خبر داده و اعلام کرد که این شاخص به ۴۹۷.۱ افزایش پیدا کرده است. این نهاد بهداشتی همچنین از ابتلای ۷۸۰۲۲ مورد ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و ۲۳۵ مورد مرگ بر اثر کرونا در این دوران خبر داد.

استعفای مشاوران پزشکی دولت لهستان در اعتراض به سیاست های ورشو

۱۳ تن از ۱۷ عضو شورای پزشکی لهستان که به نخست وزیر این کشور درخصوص کووید-۱۹ مشاوره می‌دهند، به دلیل آنچه آن را عدم تاثیرگذاری بر سیاست خواندند، استعفا کردند.

علیرغم اینکه لهستان یکی از بالاترین سرانه‌های نرخ مرگ بر اثر کرونا را دارد، دولت این کشور اقدامات محدودتری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی برای جلوگیری از گسترش این ویروس در تازه‌ترین موج ابتلای آن انجام داده است.

این ۱۳ تن در بیانیه‌ای نوشته‌اند: اختلاف فاحشی میان منطق علمی و پزشکی و عملکرد دولت به ویژه در مواجهه با موج پاییز و سپس تهدید نوع اومیکرون علی‌رغم تعداد زیادی از مرگ‌ومیرهای مورد انتظار مشاهده شده است.

این اعضا در بیانیه خود گفته‌اند: ما شاهد رفتار افرادی بودیم که خطر ناشی از کووید-۱۹ و اهمیت واکسیناسیون را در مبارزه با بیماری انکار می‌کردند، که در اظهارات اعضای دولت یا مقامات نیز منعکس است.

دولت لهستان گفته است که باید با نظارت مختلف نهادهای متعددی سر و کار داشته باشد و مشاوران تنها مخالفان نیستند.

ولت این کشور در بیانیه‌ای گفت: دولت باید با توجه به نظرات تمامی متخصصان از جمله شورای پزشکی، اقتصاددان‌ها و متخصصان دیگر حوزه‌های متاثر از کرونا تصمیم‌گیری کند.

برگزاری اعتراضات ضد قواعد کرونایی در پایتخت ایتالیا

هزاران نفر هم امروز ( شنبه) در رم علیه قواعد کرونایی دولت ایتالیا اعتراض کردند. ماموران پلیس با سپر و ماشین آب پاش تلاش کردند این اعتراضات را منحل کنند.

دولت ایتالیا تحت نخست وزیری "ماریو دراگی" اخیرا قواعد کرونایی را تشدید کرده و از جمله طرح واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای ۵۰ سال را اعمال کرده است. از ماه فوریه محدودیت های دیگری هم در این کشور اعمال شده است.

نهادهای بهداشتی در این کشور امروز ( شنبه) از ابتلای بیش از ۱۸۰۴۰۰ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و ۳۰۸ مرگ کرونایی در عرض یک روز خبر دادند.

اعتراضات رستوران داران هلند به قرنطینه

در کشور هلند هم صاحبان مهمان پذیرها و رستوران ها برای چند ساعت مقررات کرونایی را زیر پا گذاشتند و میخانه ها، کافه ها و رستوران ها را باز کردند.

بعد از حدود چهار هفته قرنطینه دولت هلند بالاخره تحت فشار شدید کارآفرینان، قرنطینه شدید کرونایی را تا حدودی کاهش داد. بر اساس قواعد جدید مغازه ها، آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی و دانشگاه ها از روز شنبه می توانستند کار خود را آغاز کنند. با این حال رستوران ها، سینماها، تئاترها و موزه ها باید بسته می ماندند.

نخست وزیر هلند اعلام کرد که با توجه به شمار روزافزون مبتلایان جدید قرنطینه در همه جا را نمی توان پایان داد.