۰ نفر

کاخ سفید اعلام کرد؛

بایدن، ترامپ را مسئول حمله به کنگره معرفی می‌کند

۱۶ دی ۱۴۰۰، ۳:۵۲
کد خبر: 596924
بایدن، ترامپ را مسئول حمله به کنگره معرفی می‌کند

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رییس جمهور آمریکا ترامپ را مسئول خاص حمله به کنگره آمریکا معرفی خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی امروز (چهارشنبه) گفت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را مسئول خاص به حمله کنگره آمریکا که در ششم ژانویه به وقوع پیوست، معرفی کند.

جن ساکی گفت: بایدن به آنچه که در ششم ژاویه رخ داد، به عنوان نقطه اوج چیزی که چهار سال دولت ترامپ بر کشور تحمیل کرده بود، نگاه می کند.

وی در ادامه افزود: روز پنجشنبه بایدن در خصوص اهمیت آنچه که در ساختمان کنگره رخ داد و مسئولیت خاصی که رییس جمهور ترامپ در برابر ناآرامی ها و قتل هایی که شاهدش بودیم، بر عهده دارد، اشاره می کند و به دروغهایی که به وسیله رییس جمهور سابق برای گمراه ساختن مردم آمریکا و هوادارانش و نیز منحرف کردن نگاه ها از نقش او در اتفاقات رخ داده بیان می شود، جواب می دهد.

قرار است جو بایدن و معاونش کامالا هریس در صبح پنجشنبه در ساختمان کنگره و پس از گذشت یک سال از حمله طرفداران ترامپ به این ساختمان، در آنجا صحبت کند.

گفتنی است در حملات ششم ژانویه چهار نفر جان خود را از دست دادند و یک افسر پلیس نیز روز پس از حادثه جان باخت. همچنین ده ها تن از اعضای پلیس نیز در جریان این حوادث زخمی شدند.