۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه پاسخ داد؛

چرا رییسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور نمی یابد؟

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 563675
چرا رییسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور نمی یابد؟

سخنگوی وزارت خارجه درباره علت عدم حضور آیت‌الله رییسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایشان به جهت برخی محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌هایی که باید قبل و در زمان سفر انجام می‌شد، ترجیح دادند وزیر خارجه در نشست شرکت کند و خودشان بر خط سخنرانی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: آقای رییسی سخنرانی خود را به صورت برخط در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد داشت.

وی افزود: به جهت برخی محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌هایی که باید قبل و بعد سفر و در زمان سفر انجام می‌شد، ایشان ترجیح دادند این سفر را وزیر خارجه تشریف ببرند و خودشان مواضع ایران را مثل بسیاری از کشورهای دیگری که در سطح سران به صورت برخط و آنلاین صحبت می‌کنند ایشان هم همین مسیر را بروند.

وی یادآور شد: البته وزیر امور خارجه به همراه هیأتی فردا صبح (دوشنبه) عازم نیویورک خواهد بود و ملاقات‌ها و برنامه‌های مفصلی برای ایشان و هیأت ایرانی تدارک دیده شده است.

لازم به ذکر است قرار است آیت‌الله رییسی سه شنبه شب در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی به صورت مجازی سخنرانی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز همچنین در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه به نیویورک و نشست وزرای خارجه ۱+۴ در نیویورک نیز اظهار داشت: آقای امیرعبداللهیان فردا (دوشنبه) برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد بود و تا الان حدود ۴۵ ملاقات دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف خواهد داشت و ...

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره نشست وزرای خارجه ۱+۴ باید تأکید کنم اگر ببینیم این ملاقات می‌تواند در مسیر آن‌چه گفتیم، یعنی مذاکره سودمند باشد، تصمیم آن را اتخاذ خواهیم کرد. الان تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم و باید ببینیم موضوع جلسه چه می‌تواند باشد و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.

خطیب‌زاده ادامه داد: آن‌چه مهم است این است که وزیر امور خارجه کشورمان با همه وزرای خارجه ۱+۴ ملاقات‌های دوجانبه خواهد داشت و اگر لازم دیده شد و دستورکار ویژه‌ای بود و مشخصا موضوع خاصی مطرح شد می‌تواند به صورت جمعی بین ایران و ۱+۴ برگزار شود، ولی تا الان که در خدمت شما هستم در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه‌ آیا هیأت ایرانی برنامه‌ای برای ملاقات با مقامات آمریکایی در نیویورک دارد؟ گفت: خیر. برنامه‌ای برای این موضوع فعلا در دستورکار نیست.