۰ نفر

کاخ سفید: هیچ عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان نیست

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸
کد خبر: 558345
کاخ سفید: هیچ عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان نیست

سخنگوی کاخ سفید سه شنبه شب گفت که آمریکا و جامعه بین الملل هیچ عجله ای در به رسمیت شناختن طالبان به عنوان حاکمان قانونی در افغانستان ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  جن ساکی در اولین کنفرانس خبری بدون حضور نیروهای آمریکا در افغانستان بعد از ۲۰ سال اشغالگری گفت: درست مانند هر شرایطی، بستگی به وضعیت دارد، اما هیچ عجله ای برای به رسمیت شناختن از طرف این دولت یا از سوی جامعه بین المللی وجود ندارد.

 سخنگوی کاخ سفید در مورد آخرین وضعیت فرودگاه کابل نیز افزود: در مورد فرودگاه [کابل]، ما با قطری ها و ترک ها که شرکای مهمی در افغانستان هستند کار می کنیم، برای همین است که بخش غیرنظامی فرودگاه [کابل] دوباره فعال شده و ما می توانیم از آن برای خروج مردم استفاده کنیم.

ساکی همچنین از جمله دلایل دیگر برای عملیاتی کردن بخش غیرنظامی فرودگاه کابل را ارسال کمک های بشردوستانه که از طریق برنامه هایی مانند برنامه جهانی غذا و سایر برنامه ها توزیع می شود برشمرد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا سه شنبه شب با دفاع از عملکرد خود در افغانستان با بیان اینکه علاقه ای به ماندن در افغانستان نداریم، گفت با وجود خروج از افغانستان، ماموریت ما در آن‌جا به پایان نرسیده است.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به داعش در افغانستان نیز گفت که کار آمریکا با این گروه تمام نشده است.

وی با اشاره به الشباب در سومالی و القاعده و داعش در کشورهای دیگر اضافه کرد به جنگ با تروریسم در افغانستان و دیگر کشورها بدون جنگ زمینی ادامه خواهیم داد.