۰ نفر

سخنگوی سنتکام؛

۱۳آمریکایی در انفجار کابل کشته شدند

۵ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۷
کد خبر: 556840
۱۳آمریکایی در انفجار کابل کشته شدند

بیل اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد شمار نیروهای نظامی کشته شده در انفجار روز پنجشنبه در کابل به ۱۳نفر رسید.

به گزارش سی ان ان، سخنگوی سنتکام تعداد نیروهای آمریکایی مجروح شده را نیز ۱۸ نفر اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیش از این، ژنرال کنث مک‌کنزی فرمانده سنتکام اعلام کرد در انفجارهای فردوگاه کابل ۱۲ نیروی نظامی آمریکا کشته و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس قبل از اعلام رسمی مقامات نظامی آمریکا به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد در انفجار کابل دست کم  ۱۲ نیروی آمریکایی کشته شدند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ۱۱ تفنگدار دریایی و یک پزشک نیروی دریایی آمریکا کشته و همچنین تعدادی از نظامیان آمریکایی مجروح شده اند.

مقامات پزشکی افغانستان روز پنجشنبه اعلام کردند تلفات دو انفجار انتحاری عصر روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل به ۶۰ کشته و ۱۴۰ زخمی افزایش یافته است.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در پی انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی از سوی گروه تروریستی داعش گفت: در زمان مناسب برای حمله علیه داعش برنامه ریزی خواهیم کرد و این دشمن ما را باز نخواهد داشت.
بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی در جمع خبرنگاران که از شبکه های تلویزیونی آمریکا بصورت زنده پخش شد، افزود: به فرماندهان آمریکا دستور داده‌ام عملیات نظامی علیه مواضع و تجهیزات داعش افغانستان را برنامه ریزی کنند. تروریست های داعش پیروز نخواهند شد.

وی اضافه کرد درباره یافتن و رد گیری کردن رهبران داعش دلایلی داریم و می دانیم چه کسانی هستند اما مطمئن نیستیم. راههایی را پیدا خواهیم کرد که بدون اجرای عملیات نظامی بزرگ، آنها را خواهیم گرفت.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در گزارشی درباره وضعیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار داشت ما در یک محیط خطرناک و در کشوری که اکنون تحت کنترل طالبان است، کار می‌کنیم. احتمال حمله داعش بسیار واقعی است.