۰ نفر

نخست وزیر انگلیس؛

کابل زودتر از تصور طالبان سقوط کرد

۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵
کد خبر: 554595
 کابل زودتر از تصور طالبان سقوط کرد

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در پارلمان این کشور اعلام کرد، سقوط دولت افغانستان بسیار سریعتر از آنکه طالبان فکر می کرد، به وقوع پیوست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جانسون گفت: تحولات افغانستان مساله ای نیست که انگلیس از وقوع آن غافلگیر شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در افغانستان درحال وقوع است چیزی نیست که انگلیس آنرا «پیش بینی» نکرده باشد یا برای آن «آماده» نباشد.

 نخست وزیر انگلیس گفت که کشورش در ماموریت افغانستان موفق بوده و این کشور «هر اقدامی را که لازم بوده با هدف ثبات در افغانستان» انجام داده است.

جانسون در پارلمان گفت: بدون آمریکا و پیشتیبانی لجستیکی این کشور، حضور در افغانستان برای کشورهای غربی ممکن نبود.

وی ادامه داد: در طول سالهای گذشته ۱۵۰ هزار بریتانیایی در افغانستان فعالیت داشته اند.

اظهارات جانسون بعد از آن انجام شد که گاردین نوشت، نخست وزیر انگلیس که در تعطیلات به سر می برد به منظور بررسی مسائل افغانستان به سفر خود خاتمه داد.

 بعد از آنکه منابع خبری از توافق نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری نشست مجازی سران گروه هفت به منظور بررسی تحولات افغانستان خبر دادند، گاردین نوشت : این موضوع در دستور کار دولت و مجلس انگلیس هم قرار خواهد گرفت .

گاردین نوشت به همین منظور، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه و  نخست وزیر انگلیس که در تعطیلات به سر می برند، به سفرهای خود خاتمه دادند.

پیش‌تر نیز راب در مصاحبه با رسانه‌های خبری خواستار یک رویکرد عملگرا در مقابل گروه طالبان شد و اعلام کرد باید واقعیت قدرت گرفتن این گروه را پذیرفت.

 راب همچنین گفته بود: انگلیس و متحدانش باید از وضعیت موجود بهترین استفاده را ببرند و با فشار بر طالبان اطمینان یابند این گروه با نسخه قدیمی خود متفاوت است و معتدل‌تر شده است