۰ نفر

حمله به تأسیسات هسته‌ای دیمونای اسراییل + فیلم

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۱۹
کد خبر: 522494
حمله به تأسیسات هسته‌ای دیمونای اسراییل + فیلم

خبرگزاری «رویترز» نوشت در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا نیز صدای انفجار به گوش رسیده است. با این حال روزنامه نگار صهیونیست «الموج بویکر» مدعی است: «هیچ موشکی از نوار غزه شلیک نشده است».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،   منابع محلی بامداد پنجشنبه از به‌صدا درآمدن آژیر هشدار حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد: «آژیرهای هشدار در نقب اشغالی به صدا درآمدند. پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار دهنده در شهرک‌های نزدیک نوار غزه ، صدای انفجار مهیبی شنیده شده است».

این خبرگزاری نوشت: «شهرک‌نشینان صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه ، انفجاری در جنوب کرانه باختری شنیده شده است».

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: «صدای آژیرها در منطقه ابو قرینات ، نزدیک دیمونا در نقب پخش می‌شود... به نظر می‌رسد یک موشک از نوار غزه به سمت منطقه دیمونا شلیک شده است».

خبرگزاری شهاب به نقل از ساکنان جوامع بادیه‌نشین در نزدیکی دیمونا نوشت: «خانه های ما به دلیل انفجاری که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار رخ داد، لرزید. شاهدان نیز می‌گویند پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار ، صدای انفجار شدیدی در سراسر مناطق الخلیل، اورشلیم (قدس اشغالی) و رام‌الله شنیده شده است».

پرتاب موشک توسط سامانه پاتریوت

با این حال روزنامه نگار صهیونیست «الموج بویکر» مدعی است: «هیچ موشکی از نوار غزه شلیک نشده است».

خبرنگاران صهیونیست گزارش دادند، از منطقه مابین «بئر السبع» و «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی صدای آژیر هشدار حمله موشکی شنیده می‌شود که به گفته آنها، این منطقه برای حملات موشکی معمول نیست.

خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت: «صدای چندین انفجار در اورشلیم (قدس اشغالی)، مودیعین، رخووت، کریات اونو، بئر السبع و چند منطقه دیگر به گوش می‌رسد. گزارش‌هایی از به‌کار رفتن سامانه پدافندی پاتریوت نیز منتشر شده است».

با اینکه هنوز منبع این انفجارها مشخص نیست اما گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که سامانه پدافندی پاتریوت،‌ یک فروند موشک را در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا رهگیری کرده است.

خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل از قدس اشغالی گزارش داد: «ساکنان اورشلیم (قدس اشغالی) و مودیعین در شمال و جنوب از ترس از دست دادن جان خود، به لرزه افتادند»

خبرگزاری شهاب به نقل از روزنامه‌نگار اسرائیلی «بوعز جالون» نوشت: «نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و انتظار می‌رود که موشک از سوریه شلیک شده باشد».

خبرگزاری فلسطینی «صفا» نیز به نقل از منابع عبری‌زبان گزارش داد: «تخمین زده می‌شود که یک فروند موشک شلیک‌شده از سوریه در منطقه‌ای باز در شرق نقب فرود آمده است».

فیلمی که ادعا می‌شود مربوط به انفجار امشب در اسرائیل است

خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» نیز نوشت: «این در حالی است که اسرائیل به‌تازگی سامانه‌های پدافند هوایی در اطراف راکتور اتمی دیمونا و بندر ایلات را به دلیل نگرانی از حملات موشکی یا پهپادی، تقویت کرده بود».

وبگاه اسرائیلی «۰۴۰۴» گزارش داد: «یک موشک زمین به هوا که از سوریه به سمت یک هواپیمای [اسرائیلی] شلیک شده بود، در نقباشغالی فرود آمد و سامانه‌های پدافندی اسرائیل موفق به مقابله با آن نشدند».

این اتفاق در حالی است که ظهر چهارشنبه نیز  رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجاری در مرکز فلسطین اشغالی خبر دادند. این رسانه‌ها در پی قوانین سختگیرانه و سانسور شدیدی که ارتش بر آنها اعمال می‌کند، این انفجار را یک حادثه نه‌چندان مهم جلوه دادند.