۰ نفر

کاخ سفید اعلام کرد؛

تلاش برای تسریع در روند پرداخت مستقیم/ امضای بایدن پای بسته سومین چک پرداخت مستقیم نخواهد آمد

۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
کد خبر: 512888
تلاش برای تسریع در روند پرداخت مستقیم/ امضای بایدن پای بسته سومین چک پرداخت مستقیم نخواهد آمد

جن ساکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز سه شنبه خبر داد که امضای رییس جمهوری پای چک‌های آتی محرکی که انتظار می‌رود پس از تصویب محرک دوم، به تصویب برسد نخواهد نشست.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛  به گزارش سی‌ان‌ان چک‌های پرداخت مستقیمی که سال گذشته به خانوارهای آمریکایی ارسال شد حاوی یادداشتی در گوشه‌ای از آن با نام دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا بود. همچنین افرادی که پرداخت‌های محرک را به صورت الکترونیکی دریافت کرده بودند نامه‌ای به امضای رییس جمهوری به آنها ارسال شده بود.

ساکی در جریان جلسه مطبوعاتی عنوان کرد: بایدن به این فکر کرده که درج امضای وی در پرداخت‌ها یک اولویت یا اقدام ضروری نیست و تنها تمرکز او بر انجام پرداخت‌های مستقیم در اسرع وقت بوده است.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به اینکه دولت فدرال قصد دارد پرداخت‌های الکترونیک را که اساسا سریع‌تر از چک پرداخت می‌شود گسترش دهد، افزود: چک‌های فیزیکی از سوی یک مقام در دفتر خدمات مالی به امضا خواهد رسید. ما همه تلاش خود را برای تسریع در پرداخت‌ها به کار خواهیم گرفت و به همین دلیل نام رییس جمهوری در تک تک این چک‌ها مشاهده نخواهد شد.

تصمیم درج نام ترامپ در چک‌های سال گذشته بخشی از دستور جلسه وزارت خزانه داری وقت بود که انتقادات را در این رابطه برانگیخت که این اقدام را تلاشی برای تاخیر در انجام پرداخت‌ها ارزیابی کرده بودند. در نهایت استیون منوچین وزیر وقت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این تصمیم وی بوده است.

ترامپ هم در آن زمان اعلام کرد که اطمینان دارم مردم آمریکا از گرفتن یک چک پر پول زیبا که نام من بر روی آن است، خوشحال خواهند شد.

گفتنی است که لایحه کنونی امدادی کووید با عنوان طرح نجات آمریکا روز گذشته رای نهایی را در مجلس نمایندگان به دست آورده و برای امضای نهایی به میز بایدن بازخواهد گشت.

وی همچنین اعلام کرد که آژانس‌های فدرال پیش بینی کرده‌اند که پس از امضای این طرح در اواخر ماه مارس پرداخت‌های مستقیم آغاز خواهد شد. ساکی تصریح کرد: برای نخستین گروه دریافت کنندگان پرداخت‌های مستقیم از اطلاعات سپرده مستقیم برای ثبت مالیات در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ استفاده می‌شود که سازمان امور مالیاتی این اطلاعات را در اختیار ما قرار خواهد داد.

وی افزود: برای خانوارهایی که قبلا مالیات بر درآمد خود را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده‌اند سازمان امور مالیاتی صلاحیت و میزان پرداخت آنها را تعیین خواهد کرد. برای خانوارهایی که در سال ۲۰۲۰ اطلاعات مالیاتی خود را به ثبت نرسانده‌اند، سازمان امور مالیاتی از سوابق ۲۰۱۹ استفاده خواهد کرد.

ساکی در پایان تاکید کرد: برای اظهارنامه‌های مالیاتی با اطلاعات سپرده مستقیم یا حساب بانکی، سازمان امور مالیاتی می‌تواند از پرداخت‌های الکترونیک استفاده کند و برای خانواده‌هایی که دسترسی به حساب بانکی آنها وجود ندارد از چک‌های کاغذی یا کارت‌های بدهی استفاده خواهد شد.