۰ نفر

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی؛

تروئیکای اروپا هنوز از توافق برجام پلاس حمایت می‌کنند

۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶
کد خبر: 499983
تروئیکای اروپا هنوز از توافق برجام پلاس حمایت می‌کنند

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی توییتری به موضع کشورهای اروپایی عضو برجام و دولت جدید آمریکا به توافق هسته‌ای واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش درباره رویکرد سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس موسوم به تروئیکای اروپا نسبت به توافق هسته‌ای که از اعضای این توافق می باشند، نوشت: تروئیکای اروپا هنوز از «توافق برجام پلاس» حمایت می کنند. موضع دولت جدید آمریکا در این زمینه همان طور که توسط مقامات ارشد بیان شده است، مبنی بر این که ابتدا اجرای کامل توافق هسته ای احیا شود و سپس مسائل دیگر مطرح شود، به نظر واقع بینانه تر می آید. 
اظهارات اولیانوف درباره حمایت تروئیکای اروپا از «برجام پلاس» در پی این مطرح می شود که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پیش از این در گفت‌وگویی با اشپیگل گفته بود: نوعی "برجام پلاس" نیاز است که آن نیز در راستای منافع ما باشد.
در حالی که ایران بارها تاکید کرده به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، وی در راستای ایده «برجام پلاس» ادامه داد: ما انتظارات واضحی از ایران داریم: نه سلاح هسته‌ای و نه برنامه موشک‌های بالستیکی که کل منطقه را به خطر بیاندازد. ایران همچنین باید نقش دیگری را در منطقه بازی کند.