۰ نفر

به دستور جو بایدن؛

چهره ضد ایرانی دولت اوباما رئیس سیا شد

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۲۳
کد خبر: 498360
چهره ضد ایرانی دولت اوباما رئیس سیا شد

رئیس جمهور منتخب آمریکا یکی از حامیان اصلی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در دوره رئیس جمهور سابق این کشور را به عنوان معاون رئیس سیا برگزید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دیوید کوهن» معاون رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، به این مقام باز می‌گردد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا روز جمعه کوهن را به عنوان معاون «ویلیام بِرنز» گزینه انتخابی او برای ریاست سیا انتخاب کرد.

کوهن پیش از پیوستن به سیا، در وزارت خزانه‌داری آمریکا مشغول به کار بود و نقش مهمی در اعمال تحریم‌‌های این کشور علیه روسیه، ایران و کره شمالی داشت.

کوهن از حامیان اصلی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در دوره اوباما، با هدف جلوگیری از پیشرفت برنامه‌ هسته‌ای و انزوای اقتصادی ایران در جهان بود.

وی مدعی است اعمال این تحریم‌های سنگین توانست ایران را به پای میز مذاکره با آمریکا درباره برنامه هسته‌ای بکشاند.

بایدن چند روز پیش برنز را به عنوان یک «دیپلمات نمونه» و دارای دهه‌ها تجربه در زمینه مسائل جهانی معرفی و او را به عنوان رئیس سازمان سیا منصوب کرد.

شمار قابل توجهی از افراد انتخابی در دولت بایدن، در دوره اوباما مشغول به کار بوده‌اند. اوباما در این خصوص گفته است، بایدن «باری که ما زمین گذاشتیم برمی‌دارد و پیش می‌رود».