۰ نفر

​رییس سازمان‌جهانی بهداشت:

کرونا سطح نابرابری و فقر جوامع را مشخص کرد

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۰
کد خبر: 493989
کرونا سطح نابرابری و فقر جوامع را مشخص کرد

تدروس آدهانوم گفت: کرونا سطح نابرابری و فقر جوامع را مشخص کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت به چالش‌هایی که کرونا در جوامع بشری فاش کرده، اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «کووید 19 مشکلاتی که جوامع‌مان دارد را فاش کرد، سطح نابرابری، سطح فقر و سطح محرومیت.»

رئیس سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: «سرمایه‌گذاری در بهداشت باید به اولویت تمام کشورها تبدیل شود. تمامی مسیرها باید به پوشش بهداشتی جهانی منتهی شود. سلامتی برای همه.»

وی چند روز پیش نیز هشدار داده بود که همه‌گیری ویروس کرونا که جهان را در سال 2020 در نوردید آخرین همه‌گیری نخواهد بود.

وی در پیامی ضبط شده که توسط سازمان جهانی بهداشت منتشر شد، گفت: «خیلی سخت است که بگوییم کووید-19 برای ما کاملا ناآشنا بود و جهان ما در 12 ماه گذشته کاملا دگرگون شد.»

آدهانوم اضافه کرد که پیامدهای همه‌گیری کرونا بسیار فراتر از خود بیماری بوده و پیامدها طولانی مدتی در خصوص اجتماع‌ها و اقتصادها به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود: «اما این نباید به عنوان یک عامل غیرمنتظره در نظر گرفته شود چون طی سال‌های گذشته گزارش‌ها و تحقیقات و هشدارهای متعددی وجود داشت که همگی می‌گفتند جهان برای مقابله با هرگونه همه‌گیری آماده نیست.»

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت گزارش داده که طی ۲۴ ساعت گذشته آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان افزایش یافته است.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در جهان طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» از دست داده‌اند و آمار کلی تلفات به بیش از ۱ میلیون و ۷۶۰ مورد رسیده است.