۰ نفر

عربستان: آمریکا در هر توافق احتمالی با ایران با ما مشورت کند

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبر: 487357
عربستان: آمریکا در هر توافق احتمالی با ایران با ما مشورت کند

وزیر خارجه عربستان سعودی از آمریکا خواست تا در هر توافق احتمالی با ایران، با کشورهای عربی خلیج فارس، مشورت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز شنبه خواستار مشورت آمریکا با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در هر توافق هسته‌ای احتمالی با ایران شد. 

 وزیر خارجه سعودی می‌گوید «درباره هر توافق هسته‌ای [احتمالی] بین واشنگتن و تهران، باید با کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] مشورت شود.

امروز همچنین، بحرین در موضعی مشابه خواستار در نظر گرفته شدن نظرات کشورهای عربی خلیج فارس در هر توافق احتمالی آمریکا با ایران شد. «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین امروز (شنبه) گفت، هرگونه اصلاحی در توافق هسته‌ای ایران باید شامل جنبه‌هایی باشد که نگرانی کشورهای منطقه را برانگیخته است.

الزیانی ضمن اتهام‌زنی به ایران، نگرانی کشورش را «دخالت ایران» نامید و گفت: باید جلوی مداخله ایران در امور منطقه و حمایت از شبه‌نظامیان گرفته شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی در بخشی دیگر از سخنانش به تحرک کشورش برای آشتی با قطر اشاره و به نوعی در خصوص کشورهای متحد با خود اطمینان‌بخشی کرد و گفت، «درباره حل بحران [در روابط کشورهای عربی حاشیه  خلیج [فارس]، متحدان ریاض در همان مسیر [ریاض] هستند». 

اشاره فرحان به متحدان، اشاره به بحرین، امارات و مصر است که سال ۲۰۱۷ پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض، دوحه را به حمایت از تروریسم متهم و روابط خود با قطر را به طور کامل قطع کردند و این قطع روابط تاکنون ادامه یافته است.