۰ نفر

در یک تماس تلفنی؛

ظریف با همتای کروات خود گفت‌وگو کرد

۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۱۸
کد خبر: 487143
ظریف با همتای کروات خود گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه کرواسی امشب در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت ترور شهید فخری زاده با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «گردان گرلیچ رادمان» وزیر امور خارجه کرواسی امشب (جمعه) در گفت‌وگویی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرد.

بر اساس این گزارش، بررسی مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مربوط به برجام از دیگر محورهای مورد گفت‌وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کرواسی در این گفت‌وگوی تلفنی بود. 

وزارت امور خارجه کرواسی پیش از این نیز با انتشار بیانیه‌ای ترور شهید فخری زاده محکوم و از سوی دولت و مردم کرواسی با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرده بود.

وزیر خارجه بلژیک نیز پیش از این و در پی شهادت شهید فخری زاده با ظریف در این زمینه تلفنی گفت‌وگو کرد. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در گفت‌وگویی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام را مجرمانه خواند.

بر اساس این گزارش، شهید محسن فخری زاده بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر مسلح تروریست در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

ترور این دانشمند برجسته ایرانی واکنش‌های بسیاری را در عرصه بین‌المللی به همراه داشت و تعدادی از کشورها با صدور بیانیه این اقدام تروریستی را محکوم کردند و برخی از مقامات و وزرای خارجه نیز در تماس تلفنی با رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند.