۰ نفر

سفیر ایران در لندن:

انگلیس به صراحت ترور شهید فخری زاده را محکوم کند

۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳
کد خبر: 485449
انگلیس به صراحت ترور شهید فخری زاده را محکوم کند

سفیر ایران در لندن ترور شهید فخری زاده را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و معیارهای حقوق بشری خواند و گفت: انتظار داریم دولت انگلیس، دولت‌ها و همچنین سازمان‌های بین‌المللی به صراحت و بدون تعلل این جنایت و اقدام تحریک آمیز را محکوم کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (شنبه) در توئیتی در پی ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور که روز گذشته به دست تروریست‌های مسلح به شهادت رسید، نوشت: ترور دکتر فخری زاده به عنوان یک دانشمند فداکار نقض آشکار حقوق بین‌الملل و همچنین ارزش‌ها و معیارهای و استانداردهای حقوق بشری است.

وی افزود: انتظار داریم که دولت انگلیس به صراحت و روشنی و بدون تعلل این جنایت و اقدام تحریک آمیز را محکوم کند.

سفیر ایران در انگلیس تصریح کرد: ایران حق عمل متقابل و تلافی را برای خود محفوظ می‌دارد. 

 

 

بعیدی‌نژاد همچنین در کانال تلگرامش در این باره نوشت: شهید بزرگوار دکتر فخری زاده از دانشمندان متعهدی بود که عمر با برکت خود را به ارتقای دانش و توان ملی کشور اختصاص داد و در همین راه جان خود را نیز فدار کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قطعا از خون این شهید نخواهد گذشت و انتقام آن را خواهد گرفت. از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی انتظار داریم که این ترور ناجوانمردانه را به روشنی و صراحت محکوم کنند. در همین چارچوب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از دولت انگلیس درخواست کرده‌ام که این اقدام غیرانسانی استکبار جهانی و صهیونیسم را به روشنی محکوم کند.

شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودرو حامل وی به شهادت رسید.

دولت انگلیس تاکنون در این خصوص موضعی اتخاذ نکرده است.

گفتنی است، پیش از این اتحادیه اروپا ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را اقدامی مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق بشر توصیف کرد.