۰ نفر

یک اقتصاددان نوشت؛

تحلیل آخرین نتایج انتخابات آمریکا

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۶:۰۱
کد خبر: 478810
تحلیل آخرین نتایج انتخابات آمریکا

یک اقتصاددان ایرانی آخرین نتایج انتخابات آمریکا را تحلیل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پویا ناظران، اقتصاددان ایرانی در کانال تلگرامی خود در تحلیل آخرین نتایج انتخابات آمریکا نوشت: تا این لحظه ۴۳ میلیون رای شمارش شده که ترامپ ۵۰/۵٪ و بایدن ۴۸/۱٪ را بدست آورده است. به نظر می‌رسد پیروزی ترامپ در فلوریدا تقریبا قطعی است و شانس ترامپ در جورجیا هم بالاست.

شانس بایدن در کارولینای شمالی خوب است،۷۷٪ آرا شمارش شده و بایدن ۳٪ جلو هست. اگر ترامپ در فلوریدا و جورجیا برنده بشود و بایدن در کارولینای شمالی برنده بشود، شانس ترامپ از ۱۰٪ به ۷٪ کاهش پیدا می کند.

وضعیت اوهایو نامشخص است. ۵۶٪ آرا شمارش شده و بایدن ۶٪ پیش است، ولی با شمارش آرای مناطق روستایی احتمالا شکاف بسته می‌شود. ولی اگر بایدن در اوهایو برنده شود، علیرغم پیروزی ترامپ در فلوریدا و جورجیا، شانس ریاست جمهوری ترامپ حدود ۱٪ خواهد بود.

در تگزاس ۵۷٪ آرا شمارش شده و بایدن و ترامپ تقریبا مساوی هستند. اگه بایدن در تگزاس پیروز بشود، کار تمام است. منتها احتمال پیروزی بایدن در تگزاس بالا نیست.

نتایج پنسیلوانیا و میشیگان هم خیلی مهم است، ولی شمارش در اون دو ایالت کند بوده و لذا بعید است امشب کمکی به تحلیل نتیجه انتخابات بکنند.