۰ نفر

با هشدار درباره نقض تحریم‌های ادعایی علیه ایران؛

آمریکا، اروپایی‎ها را هم تهدید به تحریم کرد!

۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۳
کد خبر: 469298
آمریکا، اروپایی‎ها را هم تهدید به تحریم کرد!

یک مقام آمریکایی کشورهای اروپایی را درباره نقض تحریم‌هایی ادعایی سازمان ملل علیه ایران که واشنگتن مدعی بازگشت آنها شده است تهدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه به متحدان اروپایی کشورش درباره احتمال نقض تحریم‌ها علیه ایران هشدار داد.

آبرامز در مصاحبه با خبرنگار العربیه گفته واشنگتن تمامی طرف‌ها، از جمله متحدان اروپایی را در صورتی که «تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران» را نقض کنند تحریم خواهد کرد.

مقام آمریکایی در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد هدف سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران، آوردن ایران پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر یک «توافق جامع‌تر» نسبت به برجام است.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) مدعی شد قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت که به موجب برجام علیه ایران متوقف شده بودند، مجدداً اجرایی شده‌اند.

آمریکا قبل‌تر از آن با تحویل دادن اطلاعیه‌ای در تاریخ ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) به شورای امنیت، ضمن متهم کردن ایران به نقض برجام، خواستار بازگرداندن این قطعنامه‌ها شده بود.

 بسیاری از اعضای شورای امنیت، تفسیر ایالات متحده درباره قانونی بودن اطلاعیه این کشور برای آغاز روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را زیر سئوال بردند. خبرگزاری رویترز ۱ شهریورماه گزارش داد ۱۳ عضو شورای امنیت با نگارش نامه‌هایی مخالفت خودشان را با خواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرده‌اند.

رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد نیز گفته‌اند با توجه به مخالفت اعضای شورای امنیت اقدام آمریکا را بلااثر دانسته‌اند.

با وجود این، دولت آمریکا بر اینکه قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران بازگشته‌اند اصرار می‌ورزد. واشنگتن روز ۳۱ شهریورماه با صدور یک فرمان اجرایی، طرف‌هایی که از نظر این کشور تحریم‌های مذکور را نقض کنند را به تحریم تهدید کرده است.