۰ نفر

چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا:

امکان سفر تجار به چین فراهم شد

۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۳
کد خبر: 469024
امکان سفر تجار به چین فراهم شد

چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا، اتاق بازرگانی تهران شرایط لازم برای تجاری که قصد سفر به چین را دارند، تشریح کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از حدود ۹ ماه قبل و همزمان با شیوع ویروس کرونا در چین، رفت و آمد بسیاری از کشورها به این غول آسیایی متوقف شد و تجار ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

با این وجود آمارهایی که از تجارت ایران در ماه‌های گذشته منتشر شده، نشان می‌دهد که با وجود کرونا، چین همچنان به عنوان اصلی‌ترین شریک اقتصادی ایران فعالیت خود را ادامه داده وحدود یک چهارم از کل واردات و صادرات ایران از طریق این کشور انجام شده است.

چند ماه پس آغاز کرونا، چین تنها کشوری است که توانسته بخش قابل توجهی از موج شیوع این ویروس را کنترل کند و تحت تاثیر این اتفاق، سخت‌گیری‌های زیادی در مسیر ورود اتباع کشورها خارجی به کار بسته است. با این وجود بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، تجار ایرانی امکان سفر به چین را خواهند داشت، هرچند باید برخی اصول مانند قرنطینه دو هفته‌ای را رعایت کنند.

مسافرانی که با مجوز اقامت در شانگهای راهی این شهر در چین می‌شوند، باید یک هفته قرنطینه مرکزی و یک هفته قرنطینه در محل اقامت یا محل کار را بگذرانند. هم‌چنین آن دسته از مسافرانی که محل و مجوز اقامت آنان برای استان‌های جیانگسو، جه‌جیانگ و انهوی صادر شده است، ابتدا سه روز در شهر شانگهای به صورت مرکزی قرنطینه خواهند بود و پس از ان به صورت متمرکز به استان‌های مذکور منتقل و مابقی قرنطینه را در آن استان‌ها و به صورت مرکزی سپری خواهند کرد.  مسافران ورودی که محل اقامت آنان استان‌هایی غیر از شانگهای و سه استان ذکر شده باشد، به صورت مرکزی به مدت دو هفته در شهر شانگهای دوره قرنطینه را سپری می‌کنند.