به دنبال روند صعودی بازار سهام ایالات متحده، شاخص‌های اصلی بهترین عملکرد خود را در ماه آگوست نسبت به چندین دهه پیش ثبت کردند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ سرمایه‌گذاران پس از اینکه بازار سهام ایالات متحده به رشد خود در سه ماهه دوم سال ادامه داد، بهترین ماه آگوست را در طول چندین دهه تجربه کردند.

به دنبال امید به تولید واکسن، قدرتمند بودن سهام فناوری و رشد سهام اپل و تسلا، شاخص‌های بازار ایالات متحده در ماه آگوست، ماهی که به طور کلی با بازده متوسط شناخته می‌شود، صعود کرد.

گفتنی است که سهام داو جونز و اس اند پی500 ماه آگوست را به ترتیب با 7.57 و 7.01درصد رشد به پایان رساندند که بهترین عملکرد خود در این ماه از سال 1984 و 1986 نشان می‌دهند.

شاخص نزدک نیز در ماه آگوست 9.59درصد صعود کرد که بهترین وضعیت آن در تابستان از آگوست سال 2000 بوده است.

با توجه به گفته‌های قبلی، مشخص شده که خروج از بازار در ماه مه دیگر بهترین نصیحت سرمایه‌گذاران نیست. در حالی که بازدهی از نظر تاریخی بین ماه‌های مه و اکتبر در مقایسه با دوره نوامبر تا آوریل پایین‌تر بوده، تجزیه و تحلیل تحقیقات LPL نشان می‌دهد که اس اند پی500 در 7سال از 9سال، از 2010 بازدهی مثبت داشته، و در صورتی که شاهد افت بزرگی در دو ماه آتی نباشیم، سال 2020 این روند را ادامه خواهد داد.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر در شاخص‌های بازار سهام ایالات متحده در آگوست 2020 را مشاهده می‌کنید؛

بازار سهام آمریکا