مطالبات بیکاری آمریکا در هفته گذشته، برای اولین بار پس از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور به زیر یک میلیون مورد کاهش یافت؛ اما این آمار هنوز هم از نظر تاریخی بسیار بالا است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس آخرین داده‌های بیکاری که روز پنجشنبه توسط وزارت کار منتشر شد، شمار آمریکایی‌هایی که به تازگی متقاضی دریافت مزایای بیکاری از طریق برنامه‌های ایالتی هستند، از زمان شروع آسیبهای این بیماری همه‌گیر به اقتصاد ایالات متحده در اواسط ماه مارس، به زیر یک میلیون مورد کاهش یافت. درخواست‌های اولیه فصلی‌زدایی شده در هفته گذشته از یک میلیون و 191هزار مورد، به 963هزار مورد کاهش یافت.

اگرچه روند اخیر نشانه خوبی محسوب می‌شود، اما شمار مطالبات بیکاری از نظر تاریخی همچنان بالا است. پیش از همه‌گیری کووید-19، مطالبات هفتگی در پاییز 1982 به 695هزار مورد رسیده بود و این مسئله سبب ناامیدی از خبرهای به ظاهر خوب هفته گذشته می‌شود.

بیکاران بیمه شده از طریق برنامه‌های ایالتی در هفته منتهی به یکم آگوست به 15.5میلیون، و مجموع افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند به 25میلیون مورد رسید که بحران بیکاری بیش از حد را نشان می‌دهد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در پاسخ به این سوال که انتظار وی در خصوص اینکه چه تعداد شغل از دست رفته دائمی خواهد بود، در کنفرانس مطبوعاتی FOMC ماه گذشته گفت: "ممکن است میلیون‌ها نفر دیگر هرگز به شغل پیشین خود بازنگردند و احتمالا چند سال طول بکشد که این افراد کار پیدا کنند."

در نمودار ارائه شده، مطالبات اولیه هفتگی بیکاری در ایالات متحده از ابتدای سال جاری را مشاهده می‌کنید؛

مطالبات بیکاری آمریکا