با وجود اینکه وضعیت تجارت الکترونیکی در آمریکا هنوز هم پایین‌تر از حد انتظار بوده، میزان آن در سه ماهه نخست سال 2020 نسبت به 20سال گذشته 11.5درصد افزایش را تجربه کرده است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ در طول 20سال گذشته، تجارت الکترونیکی به صورت پیوسته از نظر حجم و همچنین میزان دسترسی رشد داشته است. بر اساس آمار چشم‌انداز بازار دیجیتالی (Digital Market Outlook)، بیش از 250میلیون آمریکایی در سال جاری خرید آنلاین انجام می‌دهند.

همانطور که در نمودار ارائه شده بر اساس داده‌های دفتر سرشماری ایالات متحده مشاهده می‌شود، تاثیر خرید آنلاین بر کل خرده‌فروشی در آمریکا هنوز کمتر از چیزی است که مردم ممکن است تصور کنند.

در سه ماهه نخست سال 2020، تجارت الکترونیکی 11.5درصد از کل خرده‌فروشی‌ها (به جز فروش خدمات غذایی) را به خود اختصاص داده که تا کنون دومین سهم برتر و بالاترین میزان آن برای یک فصل غیر تعطیل است.

در حالی که با توجه به اهمیت خرده‌فروشی آنلاین، 11.5درصد زیاد به نظر نمی‌رسد، اما در مقایسه با تجارت الکترونیکی 20سال گذشته، افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که کل خرده‌فروشی شامل دسته‌بندی‌هایی همچون فروشندگان وسایل نقلیه موتوری و قطعات آن، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی نیز می‌شود که تجارت الکترونیکی هنوز هم نقشی بسیار جزئی در این بخش‌ها ایفا می‌کند.

در نمودار ارائه شده، درصد فروش تجارت الکترونیکی از کل خرده‌فروشی در آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

تجارت الکترونیک آمریکا