۰ نفر

بیمه مرکزی با دریافت عوارض از صنعت بیمه مخالف است

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 323033
بیمه مرکزی با دریافت عوارض از صنعت بیمه مخالف است

رئیس کل بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: من با دریافت عوارض از صنعت بیمه بسیارمخالفم و باید تلاش کرد تا جلوی این موضوع را گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ،‌ غلامرضا سلیمانی شامگاه سه شنبه در دومین گردهمایی سراسری هیات رییسه شوراهای هماهنگی استان ها با اعلام اینکه عوامل بیرونی بر صنعت بیمه اثرگذار است، افزود: اگر جلوی این کار گرفته نشود، امروز عوارضی به این صنعت تحمیل می شود و فردا عوارض دیگر و یا حتی در مجلس در این رابطه قانون تصویب می کنند تا از موضوعاتی دیگر عوارض بگیرند.

سلیمانی خواستار رفع مشکلات صنعت بیمه از طریق رایزنی سندیکای بیمه گران ایران شد و گفت: برای بودجه سال آینده تبصره هایی پیشنهاد شده است و پیگیری هایی می شود تا مبادا دیگر دستگاهها تبصره هایی ضد ما نداشته باشند.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اینکه سندیکای بیمه گران ایران با همکاری شوراهای استانی آن می توانند کارهای بزرگی انجام دهند، گفت: باید مساله عوارض از صنعت بیمه را به طور کامل حذف کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه صنعت بیمه در خدمتی که به مردم ارایه می دهد، دعای مردم را نیز پشت سر خود داشته باشد، تصریح کرد: در شوراهای استانی سندیکای بیمه گران مباحث بسیار مهم و اساسی مطرح شده است که نشان می دهد شعب استانی بیمه ها در سراسر کشور با مشکلات صنعت بیمه آشنا هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه باید بخشی از مشکلات این صنعت را می توان در سندیکای بیمه حل کرد و بخشی نیز با کمک بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر قابل حل است، گفت: شرکت های بیمه در تهران باید بدانند که کار اصلی را شعبات بیمه در استان ها انجام می دهند و این شعبه ها نیز از طریق نمایندگی ها امور را به انجام می رساندند.

سلیمانی افراد فعال در نمایندگی های بیمه سراسر کشور را حدود 140 هزار نفر برآورد کرد و گفت: اگر می خواهیم ضریب نفوذ صنعت بیمه را در کشور افزایش دهیم باید افراد شاغل در سطح نمایندگی ها به یک میلیون نفر افزایش یابد.

رئیس شورای عالی بیمه همچنین خواستار ارتباط مستمر بیمه گذار و بیمه گر شد و گفت: در شرایط کنونی در مدت اجرای بیمه نامه، بین شرکت بیمه و بیمه گذار ارتباط وجود ندارد یا کم است؛ اگر بتوانیم با بیمه گذاران ارتباط مستمر داشته باشیم و از نزدیک در جریان امور آنها قرار بگیریم، می توانیم قراردادها را سال های متمادی ادامه دهیم.

سلیمانی یادآور شد: اینکه بیمه گذاران به دنبال تغییر بیمه گران خود هستند، نشان دهنده نبود ارتباط مستمر با آنهاست که در این زمینه باید نمایندگی های صنعت بیمه نقش اثرگذاری داشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه خواستار توجه بیش از پیش به جایگاه سندیکای بیمه گران ایران در این صنعت شد و گفت: بیمه مرکزی اراده دارد که صنعت بیمه را تقویت کند و امور حاکمیتی را بر عهده داشته باشد.

سلیمانی درباره حضور بیمه مرکزی در حوزه بیمه های اتکایی نیز اظهار داشت: بیمه مرکزی خواهان اداره بیمه اتکایی نیست زیرا به دنبال سود نبوده و حتی علاقه دارد این سود به شرکت های بیمه بازگردد.

وی تصریح کرد: افتخاری برای بیمه مرکزی نیست که سود بخش خاصی را افزایش دهد چون باید این سود به دولت بدهد و دولت به دنبال این سود نیست. وی همچنین خواستار استفاده از روش های نوین در صنعت بیمه در قالب استارتاپ ها شد.

سلیمانی درباره نرخ شکنی ها در صنعت بیمه اظهار داشت: باید شرکت های بیمه با یکدیگر هم قسم شوند تا نرخ ها را پایین نیاورند زیرا نتیجه تداوم این روند، ادغام یا ورشکستگی شرکتهاست.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به اینکه در بخش آموزش بیمه ضعف وجود دارد، گفت: با دانشگاه اکو درباره توسعه دانش بیمه بخصوص در دانشگاه بیمه مذاکره کردیم؛ باید سندیکای بیمه گران و پژوهشکده بیمه در این زمینه ورود کنند زیرا این کار به نفع این صنعت است.

وی با بیان اینکه در حال بررسی وضعیت مالی شرکت های بیمه هستیم ادامه داد: از 13 شرکتی که مشکلاتی در بخش مالی دارند خواسته ایم که مشکلات خود را حل کنند و باید این موضوع را جدی بگیرند و در مرحله بعد رتبه بندی شرکت ها را پیگیری می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد:صنعت بیمه باید رشد فزاینده ای داشته باشد و باید از تجربیات مدیران با تجربه این صنعت استفاده کنیم.