۰ نفر

افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای اتفاق جدیدی برای صنعت بیمه است

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبر: 487325
افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای اتفاق جدیدی برای صنعت بیمه است

مدیرعامل شرکت بیمه امید با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تحولی را در صدور بیمه نامه ها به صورت الکترونیکی ایجاد کرده، گفت که صنعت بیمه هنوز از نظرانفورماتیک و صدور بیمه نامه الکترونیکی ضعف دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین،"علی اکبر اکرامی" گفت: صنعت بیمه در یکسال گذشته شاهد تحولاتی در آیین نامه ها از جمله آیین نامه حاکمیت شرکتی بود که این تحولات روند خوبی را در صنعت بیمه ایجاد کرده است.

وی، با بیان اینکه تعدادی از آیین نامه ها همچون آیین نامه درمان مسافرتی و کارگزاران به روزرسانی شده، افزود: بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر یکسری تحولات  رگولاتوری انجام داده که خوب بوده است.

 مدیرعامل شرکت بیمه امید  اظهارکرد: تحولاتی هم در شرکتهای بیمه ای انجام شده که مهمترین آنها افزایش سرعت در پرداخت خسارت ها بوده که باعث شده رضایت بیشتری در این یکسال در بین بیمه گذاران و مشتری های شرکت های بیمه ای ایجاد شود.

اکرامی، با بیان اینکه تاسیس چند شرکت بیمه ای جدید هم از لحاظ کمی تحولی در صنعت بیمه ایجاد کرده، گفت: از نظر کمی تعداد شرکت های بیمه ای در رشته های تخصصی و اتکایی افزایش یافت که اتفاق جدیدی برای صنعت بیمه در این سال بوده است.

وی اذعان داشت که با شیوع ویروس کرونا تحولی در صدور بیمه نامه ها اتفاق افتاد که صدور بیمه نامه به صورت الکترونیکی اجرایی شد که با انواع راههای ارتباطی الکترونیکی به بیمه گذاران اطلاع داده می شود اما صنعت بیمه هنوز از نظر انفورماتیک و ارائه بیمه نامه بدون کاغذ و الکترونیکی ضعف دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه امید تصریح کرد: خدمات نوین بیمه ای در کشورجامانده و بیمه نامه های جدید کمتر تعریف شده که نشان میدهد صنعت بیمه نتواسته  بیمه نامه های جدید و روش های جدیدارائه دهد.

اکرامی با بیان اینکه نیروی انسانی صنعت بیمه نیازبه آموزش دارد، افزود: مقداری از این ضعف مربوط به نیروی انسانی و آموزش از نظر فنی است و دیگری ضعف حاکمیتی است که بیمه مرکزی باید پیشقدم شود که در این زمینه خیلی پیشقدم نیست.

وی،معتقد است که صنعت بیمه باید به نیروهای تحصیل کرده فضای بیشتری داده وباید برای مدیران تحصیل کرده صنعت شرایط آموزشی در داخل و خارج ازکشور به خصوص در کشورهای پیشرو در صنعت بیمه ایجاد شود.