امروز معامله‌گرها ۴۴۰میلیارد تومان سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و سه درصد از کل سهام عمران و توسعه فارس‌ معامله شد.

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده؛ روز جاری در مجموع حدود ۶هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «پترول»، «فولاد»، «شبندر»، «وبصادر» و «فملی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در چهارمین روز هفته معادل ۴۴۰میلیارد تومان سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۴۰۰میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت بندرعباس نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که هزار و ۱۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات هزار و ۱۳۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز سه درصد از کل سهام عمران و توسعه فارس‌ (ثفارس) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۹درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۱سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۰نماد نخست اختصاص داشت.

رتبه_بندی سهام در معاملات بورس و فرابورس 99.07.15 (1)

ارزش معاملات سهام 99.07.15 (1)طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی