۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پترول، پتروشیمی دهدشت را واگذار می‌کند/ هرسهم معادل 467تومان

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 367341
پترول، پتروشیمی دهدشت را واگذار می‌کند/ هرسهم معادل 467تومان

شرح شرایط واگذاری شرکت پتروشیمی دهدشت توسط پترول، از سوی سازمان فرابورس ایران منتشرشد، که در این میان پرداخت پول به صورت یکجا توسط خریدار می‌تواند اما و اگرهای متفاوتی را به همراه داشته باشد.

اقتصادآنلاین- میلاد عبداللهی؛ طبق بیانیه منتشر شده از سوی شرکت فرابورس ایران، شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) و زیرمجموعه‌اش، مدیریت توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان قصد دارند به ترتیب تعداد 812 و 260 میلیون سهم را که در مجموع حدود 1میلیارد و 72 میلیون سهم و به عبارتی معادل 69.23درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت است به طور یکجا و ازطریق بازار فرابورس ایران به فروش برساند، لازم به ذکر است قیمت پایه هر سهم معادل 467 ریال و تاریخ عرضه آن 28 مرداد ماه سال جاری است.

گفتنی است طبق صورت‌های مالی پترول، بهای تمام شده سهام پتروشیمی دهدشت برای پترول و مدیریت توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان به ترتیب 108 و 27.5 میلیارد تومان است. به این ترتیب با فرض انجام معامله، پترول به طور مستقیم 272 میلیارد تومان، و مدیریت توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان 94 میلیارد تومان از این معامله سود خواهد برد. همچنین کل سود احتمالی برای پترول (با درنظر گرفتن سود شرکت زیرمجموعه)، رقمی در حدود 366 میلیارد تومان خواهد بود.

به عبارت دقیق‌تر، چنانچه برای این بلوک مدیریتی مشتری وجود داشته باشد و معامله انجام شود، سود هر سهم «پترول» 186ریال افزایش خواهد یافت.

اما نکته قابل توجه اطلاعیه مذکور، تعیین شرایط پرداخت پول به صورت یکجا توسط خریدار است. باتوجه به رقم سنگین حدود 500 میلیارد تومانی این معامله، این احتمال می‌رود میز خرید معامله خالی بماند.

بورس